رسانه تبلیغاتی ابزار ارتباطی برای برقراری ارتباط و انتقال پیام تبلیغاتی از فرستنده به گیرنده است. در دنیا تمام رسانه ها برای درآمد زایی از تبلیغات استفاده می کنند و در ازای دریافت پول، پیام تبلیغاتی را ارسال می کنند. هر چه اعتبار و اعتماد رسانه تبلیغاتی بیشتر باشد و جامعه بزرگتری را پوشش دهد، تاثیر ارسال پیام تبلیغاتی در آن رسانه بیشتر است.
انتخاب رسانه تبلیغاتی
انتخاب بهترین رسانه تبلیغاتی، در برقراری ارتباط سودمند با مخاطب هدف نقش بسیار مهمی دارد. انتخاب رسانه تبلیغاتی به شاخصه های زیر بستگی دارد.
- سطح شناخت مخاطب هدف از برند
- هدف تبلیغات
- بودجه ریزی تبلیغات
- زمان اجرایی تبلیغات
- شاخص های کلیدی استراتژی بازاریابی و استراتژی تبلیغاتی
- نوع محصول
- راه حل محصول
- وجه تمایز محصول
- …
رسانه اینترنت
اینترنت (WWW) در عصر نوین امروز به عنوان کامل ترین و محبوب ترین رسانه تبلیغاتی شناخته شده است. اینترنت (WWW) فرصتی بی نظیر برای صاحبان کسب و کار فراهم کرده تا با میلیون ها میلیون مشتری بالقوه داخلی و بین المللی ارتباط برقرار کنند. سرمایه گذاری در بازاریابی دیجیتال و نشر پیام در اینترنت (WWW) به سرعت برند را قدرتمند و محبوب می کند.
تبلیغات از رسانه اینترنت (WWW) را تبلیغات دیجیتال، تبلیغات آنلاین یا تبلیغات اینترنتی می گویند.
تیم متخصص و مجرب مشاورین ما با طراحی برنامه زمانبندی شده بهترین راهکار ارتباطی خلاق را به شما پیشنهاد می دهند.
رسانه تلویزیون
تبلیغات از رسانه تلویزیون به برند اعتبار و اعتماد می دهد و به دلیل وسعت ارتباطی با طیف گسترده ای از مخاطبین هدف، بودجه بیشتری نیز می خواهد.
تبلیغات تلویزیونی مناسب کسب و کارهایی است که در مرحله رشد و توسعه هستند و نیاز به آگاه کردن جامعه هدف از برندشان را دارند.
رسانه رادیو
تبلیغات از رادیو در ناخودآگاه تاثیر گذار است. اکثر مخاطبین رادیو افرادی هستند که در حال فعالیت روزمره هستند و همزمان به رادیو گوش می دهند. بنابراین تبلیغ هوشمندانه و تاثیر گذار از رسانه رادیو حائز اهمیت است.
تبلیغات رادیویی تاثیر گذار به شاخصه های جنس صدای گوینده، لحن بیان گوینده، موسیقی، متن، دیالوگ بستگی دارد و از همه مهمتر به موضوع برنامه و هدف تبلیغات.
تیم متخصص و مجرب مشاورین تبلیغاتی ما با طراحی برنامه زمانبندی شده تبلیغاتی و اولویت بندی انتخاب رسانه های تبلیغاتی، راهکار ارتباطی خلاقی را به شما پیشنهاد می دهند.
رسانه محیطی
رسانه محیطی به فضای تبلیغاتی خارج از خانه گفته می شود که در ناخودآگاه مخاطبین هدف تاثیر گذار است. تبلیغات هدفمند از رسانه محیطی، تبلیغاتی هوشمند است که موظف است پیام برند را هوشمندانه در گوشه ذهن مخاطبین هدف جانمایی کند.
تبلیغات از رسانه محیطی مناسب کسب و کارهایی است که می خواهند مشتریان وفادار داشته باشند و برای مشتریان بالفعل ارزش قائل شوند.
شهرام موبد، مشاور و مدیر اجرایی تبلیغات ۳۶۰
دیدگاهتان را بنویسید