استراتژی تبلیغاتی

استراتژی تبلیغاتی چیست؟

نقشه راه مدیریت سفر تبلیغات و سندی راهگشا و ارزشمند است که توسط مدیران بازاریابی طراحی و نوشته می شود و چگونگی رسیدن به مقصد را از ابتدا برای کسب و کار مشخص می کند. چالش هر کسب وکاری برای فروش بیشتر پیدا کردن و جذب مشتری است.

این سند به کسب و کار فرصت می دهد تا با یک برنامه ریزی دقیق زمانی و همچنین چرایی و چگونگی استفاده از بهترین روش ها به هدف نهایی برسد. مهم است قبل از هر اقدام تبلیغاتی در فکر طراحی نقشه راه باشید.

هدف از تبلیغات استراتژیک ایجاد کمپین های موثر است که با پیام مناسب در زمان مناسب به افراد مناسب می رسد. برای اینکه شما را به تفکر استراتژیک سوق دهد، در اینجا یک سوال وجود دارد: چگونه می توانید از روندها، رویدادها یا لحظات فرهنگی فعلی برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی منحصر به فرد و جذاب استفاده کنید که با مخاطبان هدف شما طنین انداز شود؟

این سوال شما را وادار می کند تا در نظر بگیرید که چگونه تبلیغات خود را به موقع مرتبط کنید و در یک بازار شلوغ توجه را به خود جلب کنید.

برای کاوش بیشتر، در اینجا چند سؤال استراتژیک تبلیغاتی وجود دارد:

  • چرا باید تبلیغات انجام داد؟ اهداف بازاریابی خاص شما برای این کمپین (آگاهی از برند، افزایش فروش و غیره) چیست؟ چگونه موفقیت را اندازه گیری خواهید کرد؟
  • برای چه کسانی تبلیغ می شود؟ مشتری ایده آل شما کیست؟ جمعیت شناسی، علایق و نقاط درد آنها چیست؟
  • رقبای شما چه می کنند؟ چگونه می توانید برند و پیام خود را متمایز کنید؟
  • چه محصول یا خدمتی تبلیغ می شود؟
  • بودجه مورد نظر چقدر است؟
  • چه زمانی تبلیغ انجام شود؟
  • چگونه تبلیغات انجام شود؟
  • کجا تبلیغات انجام شود؟ کدام رسانه های تبلیغاتی مناسب مخاطبان هدف شما است؟

تبلیغات بدون استراتژی، غرق شدن در اقیانوس است.

طراح استراتژی تبلیغاتی کیست؟

شخصی خلاق، ایده پرداز، کنشگر و راهگشا است که آگاهی جامع از نقشه بازاریابی کسب و کار دارد و متخصص در صنعت تبلیغات است. طراح با بررسی نیازهای تبلیغاتی کسب و کار این سند را طراحی می کند. طراح گاها مدیریت اجرای آن را به عهده می گیرد.

وظایف طراح:

  • تعیین اهداف تبلیغاتی
  • تحقیق و آنالیز تبلیغات رقبا
  • تحقیق و آنالیز تبلیغات کسب و کار
  • تحقیق در مورد محصول و شناخت محصول
  • تحقیق در مورد مشتریان بالفعل و بالقوه و ارزیابی آنها
  • طراحی کمپین تبلیغاتی
  • طراحی بودجه ریزی تبلیغاتی
  • طراحی زمان بندی اجرایی تبلیغات
  • انتخاب بهترین رسانه تبلیغاتی

چگونه استراتژی تبلیغاتی بنویسیم؟

اصول دانش نوشتن :

  • دانش و آگاهی جامع تبلیغاتی از موضوع تبلیغ
  • دانش و آگاهی جامع تبلیغاتی از اهداف تبلیغ
  • دانش و آگاهی جامع تبلیغاتی از رقبای تبلیغ دهنده
  • دانش و آگاهی جامع تبلیغاتی از نیاز مشتریان
  • دانش و آگاهی جامع تبلیغاتی از پرسونای مخاطب هدف
  • دانش و آگاهی جامع تبلیغاتی از اهداف، چشم اندازها و گذشته تبلیغ دهنده
  • دانش و آگاهی جامع تبلیغاتی از مذاکره و مصالحه
  • دانش و آگاهی جامع تبلیغاتی از برقراری ارتباطی تبلیغاتی

کاربرد استراتژی تبلیغاتی چیست؟

مسیر رسیدن به چشم انداز کسب و کار را سریعتر می کند. کاربرد این سند در رشد، بقا و سوددهی کسب کاراست و نقشه راه مدیریت تبلیغات یک کسب و کار است . بر اساس آن برقراری ارتباط با مخاطب هدف آسان تر می شود. طراحی آن به کسب و کار فرصت می دهد تا با هزینه کمتر، هوشمندانه تر و خلاقانه تر با جامعه هدف خود ارتباط برقرار کند.

متخصصین مجرب تیم مشاورین ما لحظه به لحظه در کنار مدیران تصمیم گیرنده هستند.

چرا استراتژی تبلیغاتی لازم است؟

  • به کسب و کار قدرت می دهد تا سریعتر، هدفمند تر و آسان تر به مخاطبین هدف (مصرف کنندگان و خریداران) برسد.
  • در هزینه تبلیغات صرفه جویی می شود.
  • در زمان اجرای تبلیغات تاثیر گذار است.
  • باعث نظم در مدیریت اجرایی تبلیغات می شود.
  • مشکلات و کاستی ها شناسایی شده و برطرف می شود.
  • انتقال پیام تبلیغاتی شفاف تر و تاثیر گذارتر شکل می گیرد.

لینک های مفید:

شهرام موبد، مشاور و مدیر اجرایی تبلیغات ۳۶۰، استراتژیست تبلیغات دیجیتال


دیدگاه‌ها

14 پاسخ به “استراتژی تبلیغاتی”

  1. […] هر چه این نوشته ها شفاف تر و دقیق تر باشد، طراحی سند استراتژی تبلیغاتی شفاف تر و موثرتر خواهد […]

  2. […] های طراحی کمپین تبلیغاتی بر اساس سندهای استراتژی فروش، استراتژی تبلیغاتی و استراتژی بازاریابی طراحی می شود. هدف نهایی و اصلی هر […]

  3. […] های طراحی کمپین تبلیغاتی بر اساس سندهای استراتژی فروش، استراتژی تبلیغاتی و استراتژی بازاریابی طراحی می شود. هدف نهایی و اصلی آن […]

  4. […] نهایی را هموار می کند. مشاور تبلیغاتی با طراحی و تدوین استراتژی تبلیغاتی برنامه ای هدفمند و استراتژیک تبلیغاتی، در پس انداز […]

  5. […] می دهد تا جامعه هدف مورد نظر را بسازند. حضور هدفمند با استراتژی تبلیغات و بازاریابی دقیق و منسجم در گسترش و توسعه کسب و کار […]

  6. […] اگر بخواهم استراتژی تبلیغات این برند را بررسی کنم نکته اول انتخاب نام است. الگویی […]

  7. […] شکست تبلیغاتی، منظور این است که به اهداف تعیین شده در استراتژی تبلیغاتی نرسیم. هدف نهایی تبلیغات متنوع است. که در پست های دیگر […]

  8. […] اصول اولیه تبلیغات ذکر شده است که رعایت آنها در طراحی استراتژی تبلیغاتی کمک می […]

  9. […] نوآوری را پذیرفته و استراتژی های تبلیغاتی خود را با تغییر ترجیحات مصرف کننده تطبیق می […]

  10. […] تعریف استراتژی تبلیغاتی […]

  11. […] بازاریابی خود استفاده کنید. با انجام این کار می توانید استراتژی های تبلیغاتی موثری را برای توسعه برند ایجاد کنید و کسب و کار خود را […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *