کمپین تبلیغاتی، پویش انتخابی است که در مدتی کوتاه با اهداف مختلف طراحی و اجرا می شود.

کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی Advertiding Campaign، پویش انتخاب میان رقبا برای ارتباط با مشتری است.

تعریف کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی اصطلاح به روز تبلیغاتی در میان کسب و کار ها است. پویش تبلیغاتی در واقع پویش انتخاب است که کسب و کار با هدف به دست آوردن سهم بیشتر تصمیم گیری ذهن مشتریان در انتخاب خرید طراحی و اجرا می کند.

کمپین به فارسی یعنی پویش، مبارزه انتخاباتی، بنابراین کمپین تبلیغاتی به معنی یک مبارزه انتخاباتی یا پویش انتخاباتی است به این دلیل برندها کمپین طراحی می کنند تا مشتریان را به مبارزه انتخاباتی دعوت کنند تا برند را انتخاب کنند.

هدف های کمپین تبلیغاتی

هدف های طراحی کمپین تبلیغاتی بر اساس سندهای استراتژی فروش، استراتژی تبلیغاتی و استراتژی بازاریابی طراحی می شود که هدف نهایی و اصلی آن برقراری ارتباط سودمند با جامعه هدف است. اهداف شاخص یک کمپین تبلیغاتی عبارتند از:

  • دعوت از جامعه هدف در انتخاب برند
  • برقراری ارتباط تاثیرگذار در تصمیم خرید جامعه هدف
  • ایجاد اعتماد در باور جامعه هدف
  • ایجاد اعتبار در ذهن جامعه هدف
  • ایجاد ارزش افزوده در تجربه خرید جامعه هدف

چگونه کمپین تبلیغاتی موفق بنویسم؟

نوشتن کمپین تبلیغاتی موفق بستگی به دانش نویسنده تبلیغاتی دارد و خلاقیت در ایده پردازی و خلاقیت در داستان نویسی تبلیغاتی به موفقیت کمپین کمک می کند.

قبل از اقدام به نوشتن پویش تبلیغاتی سوال های زیر را جواب بدهید.

  • موضوع تبلیغ چیست؟
  • هدف تبلیغ چیست؟
  • برای چه کسی تبلیغ می شود؟
  • در چه زمانی تبلغ شود؟
  • بهترین رسانه تبلیغاتی برای توزیع تبلیغ کدام است؟
  • چگونه تبلیغ اجرا شود؟
  • وجه تمایز تبلیغ چیست؟
  • رقبا چگونه تبلیغ کرده اند؟

DOVE REAL BEAUTY CAMPAIGN

کمپین زیبایی طبیعی از برند DOVE یکی از بهترین و محبوب ترین کمپین های تبلیغاتی محصولات بهداشتی و آرایشی برند DOVE است. این کمپین در سطح جانی به اجرا درآمد و تاثیر عمیقی در نگرش زیبایی به خصوص خانم ها ایجاد کرد.

کمپین زیبایی طبیعی DOVE ارزش مطالعه، تجزیه و تحلیل دارد.

طراح کمپین تبلیغاتی

طراح کمپین تبلیغاتی موظف است بر اساس سند استراتژی تبلیغاتی کمپین را طراحی کند و مستقیم با مدیریت اجرایی تبلیغات در ارتباط است. بنابراین شناخت و آگاهی جامع و کامل از دانش تبلیغات دارد. یکی از تعهدات کلیدی طراح کمپین نوآوری در برقراری ارتباط است.

چک لیست کمپین تبلیغاتی

  • نام کمپین
  • هدف کمپین
  • شرح کمپین
  • پیام کمپین
  • مشتریان هدف کمپین
  • پرسونای مشتری
  • کانال ارتباطی کمپین
  • زمانبندی اجرایی کمپین
  • بودجه اجرایی کمپین
  • انتخاب تیم اجرایی کمپین

مشاور و طراح تبلیغاتی مجرب و متخصص Since 2003 در صورت توافق به جای شما فکر می کند.

شهرام موبد، مشاور و مدیریت اجرایی تبلیغات ۳۶۰


دیدگاه‌ها

7 پاسخ به “کمپین تبلیغاتی”

  1. […] کالای خود شود. نوآوری در تبلیغات تنها راه پیروزی در این چالش انتخاباتی […]

  2. […] می دهد. کمپین های تبلیغاتی نمادین این برند از جمله کمپین های تبلیغاتی مطرح جهانی […]

  3. […] کمپین تبلیغاتی برند کیت کت را به عنوان نمادی از آرامش و لذت نشان می […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *