برند هویت زنده سازمان است که در ذهن جامعه هدف نقش بسته است.

برند برای برندینگ

توسط

در

برند چیست؟

نامی است که در ذهن می ماند و برای برند شدن، برندینگ مهم است.

برند Brand, یک شخصیت زنده و هویت منحصر به فرد یک کسب و کار است که آن را از رقبا متمایز می کند و دارایی غیر ملموس یک کسب و کار است که گاهی اوقات از دارایی های ملموس ارزش بیشتری دارد. به نام تجاری یک کالا یا یک کمپانی که در ذهن مشتری زندگی می کند، برند می گویند.

برند مجموعه ای از ارزش ها و مزایایی است که یک کسب و کار قول آن را به مشتری می دهد و تلاش می کند تا تجربه منحصر به فردی در ذهن و خاطره مشتریان به یادگار بگذارد. برند مزایای مختلفی را برای رفع نیازهای عاطفی مانند (اطمینان، آسایش، امنیت) وعقلانی (بسته بندی، قیمت و …) به مشتری ارائه می دهد. برند زمانی می تواند موفق باشد که فرآیند برند سازی یا برندینگ Branding با دقت و وسواس انجام شود.

تعاریف مختلفی برای برند وجود دارد ولی عموما برند یک نام، علامت یا نشانی است که هویت یک سازمان، شخص یا محصولی را بیان می کند و ویژگی ها و تمایزها را نسبت به رقبا در ذهن مشتری ثبت می کند.

به مجموع اقداماتی که با هدف قدرتمندی برند انجام می شود برندینگ Branding می گویند.

برندینگ Branding

فرآیند شخصیت دادن به یک برند و معرفی آن به جامعه هدف را برندسازی یا برندینگ می گویند. با برندینگ تمام ویژگی ها، تفاوت ها، برتری های یک برند را در ذهن مخاطب جانمایی می کنیم. هدف اصلی برندینگ ایجاد تصویر برند قدرتمند در ذهن مشتریان هدف است. در برندینگ از تمام ابزارهای بصری مثل رنگ، صدا، تصویر، رایحه، پوشش، گویش و … استفاده می شود تا  شخصیت برند طراحی شود. هنگامیکه با موفقیت تصویر برند قدرتمندی در اذهان مشتریان هدف جانمایی شد آن زمان است که برندینگ شکل گرفته است.

برند سازی یا برندینگ فرآیند شکل گیری درک مشتری هدف از سازمان است. هنگامی برندینگ موفق است که مشتری هدف بتواند اعتماد کند و در مقابل سایر رقبا با آگاهی برند خود را انتخاب کند. برندینگ قوی به ارزش قدرتمندی بستگی دارد که برند به جامعه هدف خود پیشنهاد می دهد.برندینگ با اهداف مختلف صورت می گیرد، مثل برندینگ محصول، برندینگ شخصی، برندینگ شرکتی.

از فاکتورهای مهم برندسازی می توان از رنگ، لوگو، شعار، اسم، پیام، چشم انداز، بسته بندی، صدا نام برد.

تصویر برند Brand Image

برند اپل تصویر برند قدرتمند در ذهن مخاطبین جهانی ساخته است.

برندهایی در ذهن می مانند که تصویر برند شفافی را طراحی کرده باشند.

برند یکی از پرکاربردترین کلمات در تجارت است. روزانه ده ها بار از برندهای متفاوتی که تصویر قدرتمندی در ذهن داشته باشد استفاده می کنیم.

تصویر برند، تصوری است که از یک برند در ذهن مصرف کننده بر اثر شنیده ها و دیده هایش نقش بسته است. تصویر برند در ذهن مشتری بر أساس تجربیاتش در مقایسه با برندهای رقیب شکل می گیرد. هرچه تصویر برند در ذهن مشتری قویتر باشد امکان به اشتراک گذاری با دیگران بی نهایت می شود.

یکی از شاخصه های مهم برندینگ این است که بتواند با ارسال پیام های تبلیغاتی قدرتمند و تاثیرگذار در ذهن مصرف کننده تصویر قدرتمندی از برند ایجاد کند.

یکی از أصول برندسازی طراحی تصویری قدرتمند، واضح و شفاف از توانمندی ها، تمایز ها و ویژگی های آن برند در اذهان است.. تصویر برند، اعتماد و اعتبار به برند می دهد.

داستان برند Brand Story

برند airbnb از برندهای مطرح جهانی است که در داستان سرایی برند بسیار قدرتمند عمل کرده است.

با ظهور شبکه های اجتماعی یکی از روش های مدرن برندینگ، داستانسرایی در وصف یرند است. داستانسرایی بدین معنی که بتوان برای برند یک داستان خاص و منحصر به قردی را تعریف کرد. یک داستان خوب باید شروع خوبی برای قلاب انداختن در ذهن مشتری داشته باشد و در میانه مشتری را وادار به سرمایه گذاری زمان و انرژی کند و در آخر مشتری را اسیر کند. اما یک داستان عالی داستانی است که هرگز نمی خواهید تمام شود و می خواهید بارها و بارها بخوانید و گوش دهید.

داستان برند شرح می دهد که برند چه کاری انجام می دهد، چگونه انجام می دهد و چرا انجام می دهد. همچنین چشم انداز، ماموریت، ارزش و باور برند را معرفی می کند.

اصول داستان برند
  • در جهت اعتماد سازی، افزایش وفاداری مشتری باشد.
  • صادق و شفاف باشد،
  • یک ساختار ساده و قابل فهم داشته باشد، فاکتورهای مهم در آن گفته شود و یک پایان باز برای آن طراحی کنید.
  • مشتری قهرمان است نه برند شما.
  • مشتری به دنبال قهرمان دیگری نیست بلکه مشتری دنبال یک راهنما است.
  • مشتری به راهنمایی اعتماد می کند که برنامه داشته باشد.
  • مشتری هیچ عملی انجام نمی دهد مگر زمانی که چالشی برایش به وجود بیاید.
  • مشتری از داشتن داستانی تراژیک خودداری می کند.
  • هیچ وقت با فرضیه سازی به مشتری کارآرایی برند را بیان نکنید بلکه مستقیم به آنها بگویید.

ویژگی های برند

از ویژگی های برند زنده بودن آن است.
، مرسدس بنز یک برند قوی و زنده است. ارزش پیشنهادی برند به مشتریان وعده بهترین است.

ویژگی برند، این است که زنده و دارای شخصیت است. برند بیانگر هویت سازمان است و با مخاطب حرف می زند و ارتباط برقرار می کند. همانطور که در زندگی روزانه و روابط عادی همه انسان ها، شخصیت هایی وجود دارند که می توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم و از بودن با آنها لذت ببریم، در مقابل شخصیت هایی هم هستند که نمی توانیم از کنار آنها بودن لذت ببریم و آنها را دفع می کنیم. برندها هم دقیقا اینگونه هستند. بسته به رفتار برند ممکن است جذب شویم و ممکن است از آن منصرف شویم.

برای مثال، مرسدس بنز یک برند قوی و زنده است. ارزش پیشنهادی برند به مشتریان وعده بهترین است. بنز، وسایل نقلیه لوکس پیشگام، مهندسی شده و قابل اعتماد با عملکرد استثنایی، کیفیت بالا و توجه دقیق در ساخت را ارائه می دهد. این ارزش پیشنهادی در ارتباط با فرهنگ و شهرت تولید آلمان بیشتر می شود. تصویر برند مرسدس بنز در اذهان، شخصیتی شیک، مجلل و منحصر به فرد است. ارزش های این برند شامل کیفیت، تعهد احترام به میراث مرسدس بنز، تعهد به جزئیات، تعهد به مسئولیت و میل به عملکرد بهتر، از انتظارات است. همه این عناصر درطول سال ها به تبدیل شدن مرسدس بنز به یک برند قوی در ذهن مشتریان کمک کرده است.


دیدگاه‌ها

8 پاسخ به “برند برای برندینگ”

  1. […] برند نوزاد تبلیغات است. برند شخصیت زنده زاده شده از تبلیغات یک تجارت است. […]

  2. […] بیش از هر زمان دیگری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برندهایی موفق تر هستند که با درک نیازها و مشکلات جامعه هدف خود […]

  3. […] می کند و یک تجربه یکپارچه و منسجم به وجود می آورد. برندهای موفق همیشه در طول زمان جوهره برند خود را حفظ می کنند. […]

  4. فعالیت هایی که برای معرفی برند با هدف تعامل در شبکه های اجتماعی انجام می دهید تبلیغات است […]

  5. […] بازاریابی احساسی، برقراری ارتباط احساسی بین برند و جامعه هدف است. با این روش مشتریان برند را متعلق به خود […]

  6. […] فروش است. این در مورد ایجاد مشتریان وفادار است که به برند شما اعتماد کرده و از آن حمایت می کنند. این امر با ارائه […]

  7. […] برند شخصیت زنده و دارایی ناملموس یک کسب وکار یا شخص است. اگر برندینگ قدرتمند باشد دارایی های ناملموس یک برند چندین برابر از دارایی های ملموس برند ارزش دارد. […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *