شرکت اپل با نگرشی خلاق و نو توانست صنعت ارتباطات را دگرگون کند.

نوآوری در تبلیغات

تعریف نوآوری

نوآوری به عنوان فرآیند ارائه ایده‌ها، روش‌ها، محصولات، خدمات یا راه‌ حل‌های جدید که تأثیر مثبت و ارزش قابل توجهی دارند، تعریف می‌شود. این شامل تبدیل مفاهیم خلاقانه به نتایج ملموسی است که کارایی و اثربخشی را بهبود می بخشد یا نیازهای برآورده نشده را برطرف می کند.

خلق کردن

خلق یک محصول و یا روشی نو، خاص، متفات، اصیل و مهمتر از همه قابل استفاده که با کمک گرفتن از فن آوری ها، ابزارها و آموخته ها معنی پیدا می کند.

ایجاد ارزشی نو

نوآوری یک اختراع تجاری سازی شده است که توسط شرکت یا شخصی به یک محصول و روش ارزشی نو برای جامعه تبدیل شده و افراد جامعه حاضر هستند برای استفاده از آن هزینه پرداخت کنند.

تصور کردن

نوآوری، تصور کردن و دیدن بخشی از جهان است که تا به حال وجود نداشته، سپس رنگ آمیزی کردن آن به گونه ای که آدم ها آن را قبول کنند و دوست داشته باشند.

حل مشکل

نوآوری به معنی کشف مشکل و حل آن به نوعی که دیگران تا به حال به آن نگاه نکرده اند است. و باعث تولید محصولات، فن آوری ها ، ایده ها و تکنیک های نو می شود که در بیشتر مواقع جایگزین قبلی ها میشود و یا آنها را از بین می برد.

نوآوری در تبلیغات

ازکی برندی خلاق و متمرکز در نوآوری است.
برند ازکی شاخصه های یک استارت آپ موفق را داراست.

در عصر دیجیتال، جایی که مصرف کنندگان فضای رسانه های اجتماعی را تصرف کرده اند، نوآوری در تبلیغات بیش از هر زمان دیگری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برندهایی موفق تر هستند که با درک نیازها و مشکلات جامعه هدف خود راه حلی خلاقانه و نو ارائه می دهند و با مشتریان خود در سطح عمیق تری ارتباط برقرار می کنند.

تبلیغات نوآورانه بر روی مخاطبان کوچکتر و خاص تر تمرکز دارد. این استراتژی دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق رسانه های اجتماعی، حمایت های مالی، محتوای تعاملی، پیام های ایمیل، کاتالوگ ها، تبلیغات در فروشگاه و تبلیغات موتورهای جستجو بدست می آید.

تغییر عادات و رفتار

در حال حاضر داده ها، از مهمترین شاخصه های طراحی تبلیغات نوآورانه است. آنالیز داده ها می تواند ارتباط اقتصادی هر کسب و کاری را با جامعه هدف تغییر دهد. با استفاده بهینه از داده ها می توان در سبک زندگی انسان خردمند نفوذ کرد و رفتار، عادات و انتظار آن ها را از خرید عوض کرد. مصرف کننده مدرن بیش از هر زمانی قدرت انتخاب دارد. آسان و بدون هیچ زحمتی در هر زمان که اراده کند می تواند از بین  میلیون ها گزینه بهترین را انتخاب کند و با یک اشاره در کوتاه ترین زمان صاحب کالای خود شود. نوآوری در تبلیغات تنها راه پیروزی در این چالش انتخاباتی است.

نوآوری هدفمند و سیستماتیک با تجزیه و تحلیل منابع و فرصت های جدید آغاز می شود. اما به یاد داشته باشیم منابع و فرصت ها در زمان های مختلف اهمیت متفاوتی خواهند داشت. اما وضعیت هر چه باشد، نوآوران باید همه منابع و فرصتها را تحلیل کنند.

تعریف کسب و کار نو (استارت آپ)

اسنپ یک استارت آپ است
استارت آپ کسب و کاری است که رفتار و عادات مشتریان را تغییر می دهد.

به کسب و کاری که نوآوری در آن باشد استارت آپ می گویند. استارت آپ به دلیل نو بودن در شرایط ابهام است و دارای ۳ ویژگی است.

  • سود آور است و از آن می توان درآمد زایی داشت.
  • تکرار پذیر است و می توان بارها تکرار کرد.
  • مقیاس پذیر است و به سرعت می تواند رشد کند.

نوآوران موفق چگونه عمل می کنند

آنها به صورت تحلیلی می سنجند که نوآوری برای به دست آوردن یک فرصت چیست. سپس بیرون می روند و به کاربران بالقوه نگاه می کنند تا انتظارات، ارزش ها و نیازهایشان را مطالعه کنند.از آنجا که نوآوری هم مفهومی و هم ادراکی است، نوآوران موفق از هر دو سمت راست و چپ مغز خود استفاده می کنند.

نوآوری خلق تفکری نو با هدف پیشرفت است.
توماس ادیسون باور داشت که می تواند جهان را بهتر کند.

توماس ادیسون با وجود تمام دستاوردهای نوآورانه سیستماتیک خود، فقط در زمینه برق کار کرد. یک مبتکر در حوزه های مالی، به احتمال زیاد دست به نوآوری در مراقبت های بهداشتی نخواهد زد. نوآوری یک کار است تا نبوغ. نیاز به دانش، نبوغ و تمرکز دارد. به وضوح افرادی نوآور که با استعدادتر از دیگران هستند وجود دارند اما استعدادهای آنها نهفته است. در واقع، نوآوران به ندرت در بیش از یک زمینه کار می کنند.

برای موثر بودن، نوآوری باید ساده و متمرکز باشد. فقط باید یک کار را انجام دهد. در غیر این صورت مردم را گیج می کند. در واقع، بزرگترین تمجیدی که یک نوآوری می تواند دریافت کند این است که مردم بگویند: «این واضح است! چرا بهش فکر نکردم؟ خیلی ساده است!» حتی نوآوری که کاربران جدید و بازارهای جدید ایجاد می کند باید به سمت یک برنامه خاص، واضح و با دقت طراحی شده هدایت شود.

در نوآوری، مانند هر تلاش دیگری، استعداد، نبوغ و دانش وجود دارد. اما چیزی که نوآوری نیاز دارد، کار سخت، متمرکز و هدفمند است. اگر همت، پشتکار و تعهد کم باشد، استعداد، نبوغ و دانش فایده ای ندارد. اساس کارآفرینی، تمرین نوآوری سیستماتیک است.

نوآوری های موثر چگونه شروع می شود؟

برند فیس بوک از یک جامعه هدف کوچک دانشگاهی شروغ شد و گسترش یافت
Facebook از یک جمعیت کوچک دانشگاهی شروع کرد.

نوآوری های موثر از کوچک شروع می شوند. آنها بزرگ نیستند. ممکن است وسیله نقلیه متحرک بتواند در حین حرکت در امتداد ریل، ازنیروی برق استفاده کند، نوآوری که تراموا برقی را ممکن کرد. یا ممکن است ایده ابتدایی قرار دادن همان تعداد کبریت در یک جعبه کبریت باشد. این تصور ساده پر کردن اتوماتیک جعبه‌های کبریت را ممکن کرد وباعث شد تا سوئدی‌ها به مدت نیم قرن انحصار جهانی کبریت را در اختیار داشته باشند. در مقابل، ایده های بزرگ “یک صنعت را انقلابی می کنند”.

نوآوری خلق یک ارزش نو است که تا به حال وجود نداشته است.

شهرام موبد، مشاور و پژوهشگر تبلیغات، استراتژیست تبلیغات دیجیتال


دیدگاه‌ها

2 پاسخ به “نوآوری در تبلیغات”

  1. […] ارتباط با جامعه هدف در لحظه استفاده می کنند. پیام ها، نوآوری ها، محصولات و اهدااف خود را با مخاطبان به اشتراک می گذارند […]

  2. […] نوآوری و پایداری کوکاکولا در صنعت نوشیدنی همیشه در حال تکامل است. برند برای حفظ موفقیت خود در بازار جهانی مدام استراتژی های بازاریابی خود را با سلیقه و ترجیحات مصرف کننده تغییر می دهد. کمپین های تبلیغاتی نمادین این برند از جمله کمپین های تبلیغاتی مطرح جهانی است. […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *