آدیداس تبلیغ ۳۶۰ درجه

تبلیغات ۳۶۰ درجه

تبلیغات ۳۶۰ درجه به معنی استفاده از تمامی ابزارها و فرصت های تبلیغاتی در فضای آنلاین و آفلاین است. با توجه به ظهور شبکه های اجتماعی و حضور کاربران اینترنت، دستیابی به مشتریان هدف و قانع کردن آنها برای انتخاب برند کاری دشوار و پیچیده است. به همین منظور استفاده از تمامی فرصت های تبلیغاتی تصمیمی هوشمندانه است.

متناسب با نوع کسب و کار و محصول مشتریان سلیقه های متفاوت دارند. مشتریان جوان در اینترنت به دنبال برآورده کردن نیازهایشان هستند. افراد مسن طرفدار تلویزیون و رادیو هستند. گاهی اوقات مشتریان هم در فضای آنلای و هم در آفلاین حضور دارند. در چنین مواقعی که طیف وسیعی از مخاطبان را پوشش می دهیم، تبلیغات جامع و فراگیر کارآیی دارد و به کمک کسب وکار می آید.

تبلیغ ۳۶۰ درجه چیست؟

انتقال پیام به مشتریان هدف با استفاده از تمامی رسانه ها و فرصت های تبلیغاتی را بازاریابی ۳۶۰ درجه می گویند. پوشش طیف وسیعی از مخاطبان هدف از مزیت های این روش است. کسب و کارهایی که برای برندینگ سرمایه گذاری می کنند و در مرحله آگاهی برند هستند بهترین روش سرمایه گذاری است. با تکرار مدام پیام از طریق رسانه های تبلیغاتی نام برند را در ذهن مشتری تثبیت می کنید.

چه زمانی از بازاریابی ۳۶۰ درجه استفاده کنیم؟

بهترین زمان برای اجرای این استراتژی هنگامی است که برند شما در مرحله آگاهی است. طیف وسیعی از مشتریان به محصول یا برند شما نیاز دارند و مشکلی از آنها برآورده می شود ولی از شما آگاهی ندارند. تبلیغات ۳۶۰ درجه هزینه بسیاری را دربردارد اما نرخ بازگشت سرمایه خوبی هم دارد.

  • تثبیت نام و جایگاه برند

هنگامیکه محصولی جدید یا خدمتی جدید وارد بازار می شود هر برندی در تلاش است تا با تبلیغات محصول خود را به بازار بشناسد. در این مرحله از برندینگ که آگاهی برند است بهترین شیوه استفاده از کمپین های ۳۶۰ درجه است. در زمانی کوتاه از تمام رسانه ها و فرصت های تبلیغاتی استفاده می شود تا نام برند در ذهن مشتریان ماندگار شود. گاهی نیاز دارید تا تغییرات برند را به اطلاع مشتریان برسانید.

  • بازسازی برند

برندینگ یا برند سازی مرحله ای از بازاریابی است که تلاش می شود تا اعتماد و اعتبار در ذهن مشتری ایجاد شود. اما زمانی می رسد که نیاز مشتریان تغییر کرده و برند و اهداف آن نیز باید تغییر کند. این مرحله را بازسازی برند یا ریبرندینگ می گویند.

بازسازی برند دلایل مختلفی دارد. تغییر باور و جایگاه برند در ذهن مشتریان بسیار کار پیچید و سختی است. به همین دلیل استفاده از استراتژی تبلیغات ۳۶۰ درجه بهتری استراتژی است.

اجرای تبلیغات ۳۶۰ درجه

مدیریت اجرایی این روش از تبلیغات نیازمند فردی است که دانش، تجربه و آگاهی جامع و کاملی از صنعت تبلیغات داشته باشد. یکپارچه سازی، بودجه ریزی، انتخاب رسانه، طراحی کمپین، شناخت مشتری و استراتژی تبلیغاتی از شاخصه های مهم در اجرای تبلیغات ۳۶۰ درجه است. جمع آوری اطلاعات از بازار و نیازهای مشتری در روند اجرایی باعث صرفه جویی در زمان و بودجه می شود.

شهرام موبد، مشاور و مدیر اجرایی تبلیغات ۳۶۰


دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “تبلیغات ۳۶۰ درجه”

  1. […] باید از وجود شما آگاه باشد. برای آگاه سازی مشتریان از تبلیغات ۳۶۰ درجه بهره مند […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *