استراتژی پرسونال برندینگ Elon Musk

استراتژی پرسونال برندینگ

استراتژی پرسونال برندینگ موثر ۴ اصل مهم دارد. درک این اصول در طراحی و تدوین استراتژی پرسونال برندینگ و توسعه برند شخصی موثر است.

جایگاه و ارزش پیشنهادی خود را شناسایی کنید

اولین قدم برای توسعه یک استراتژی پرسونال برندینگ، تعریف جایگاه و ارزش پیشنهادی برند است. مشکل خاصی که برای مشتریان خود حل می کنید چیست؟ مزیت منحصر به فردی که ارائه می دهید چیست؟ چگونه خود را از سایر توسعه دهندگان برند متمایز می کنید؟ با پاسخ دادن به این سؤالات، می‌توانید پیامی واضح و قانع‌کننده خلق کنید و با مشتریان ایده آل ارتباطی هدفمند برقرار کنید.

شفافیت، واضح ترین مسیر برای ارتباط است. به عنوان سرآغاز هر استراتژی موثر، همیشه به دنبال انتخاب تاثیرگذارترین روش گفت و گو با مخاطبان خود باشیم. از آنها بیاموزیم و به آنچه می گویند به دقت گوش دهیم و نیازهایشان را برطرف کنیم.

با نظرات مخاطبین شک و تردیدهای مربوط به محصولات یا خدمات خود را شناسایی کنیم و تلاش کنیم تا آنها را کاهش دهیم و از آنها قدردان باشیم.

کانال ها و ابزارهای بازاریابی خود را انتخاب کنید

گام بعدی این است که تصمیم بگیرید چگونه و کجا با مشتریان بالقوه و موجود خود ارتباط برقرارکنید. بسته به اهداف، بودجه و اولویت ها، می توانید ترکیبی از رسانه های تبلیغاتی استفاده کنید. تبلیغات در شبکه های اجتماعی، وب سایت و تبلیغات دیجیتال کانال ها و ابزارهای مهم و کاربردی در بازاریابی پرسونال برندینگ هستند.

طراحی وبلاگ در وردپرس یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن افکار، دانش، مهارت ها و بینش شما و آموزش به مخاطبان است. رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند که با جامعه هدف خود درگیر شوید، محتوا را تبلیغ کنید و شخصیت خود را به نمایش بگذارید.

لیست ایمیل یک راه موثر برای برقراری ارتباط با مشتریان و مشتریان احتمالی است. در نهایت، ارجاع از مشتریان راضی یکی از قدرتمندترین و مقرون به صرفه ترین راه ها برای رشد برند شخصی شما است. می‌توانید با ارائه نتایج استثنایی، درخواست بازخورد، ارائه مشوق‌ها و حفظ ارتباط، ارجاع‌ها را تشویق کنید.

طراحی استراتژی محتوا و تقویم محتوا

برنامه ریزی و طراحی تولید محتوا و تقویم انتشار محتوا مرحله بعدی موفقیت استراتژی پرسونال برندینگ است. انتخاب مطالبی سودمند و شایسته جامعه هدف و زمان انتشار آن بسیار مهم است. چه مطلبی را در چه زمانی و چگونه می خواهید منتشر کنید.

محتوا برای جذب، آموزش و متقاعد کردن مخاطب ضروری است.هنگام توسعه برنامه محتوای خود، مشخص کردن اهداف (افزایش آگاهی، ایجاد سرنخ، یا تبدیل فروش)، موضوعات (روندهای توسعه نام تجاری، نکات، مطالعات موردی، یا داستان)، قالب‌ها (پست‌های وبلاگ، ویدیوها، پادکست‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، یا وبینارها) و تقویم (هفتگی، ماهانه یا فصلی) در قدرتمند شدن برند کمک می کند.. برای برنامه ریزی و زمان بندی محتوای خود می توانید از ابزارهایی مانند Google Calendar، Trello یا Asana استفاده کنید.

توسعه یک استراتژی بازاریابی محتوا، نقشه راه برند شما برای نفوذ به قلب و ذهن مخاطبان هدف است. این فقط در مورد زمان بندی پست ها نیست. این در مورد سازماندهی یک سمفونی از ایده ها و ساخت خطوط داستانی جذاب است. شما در حال توسعه یک رابطه هستید .استراتژی محتوای خود را به عنوان یک معمار روایت در نظر بگیرید و داستان برند خود را هر بار با یک مقاله خلق کنید.

نتایج را ارزیابی و بهینه کنید

عملکرد استراتژی بازاریابی خود را ارزیابی کنید و برای تغییر با هدف بهتر شدن انعطاف پذیر باشید. معیارها و نتایج خود مانند ترافیک وب سایت، تعامل وبلاگ، دسترسی به رسانه های اجتماعی، رشد لیست ایمیل، نرخ باز شدن ایمیل و کلیک، و ارجاعات و توصیفات را ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید.

ارزیابی کمک می‌کند تشخیص دهید راهی که می روید درست است یا نیاز به تغییر دارد. از ابزارهایی مانند Google Analytics، Mailchimp برای نظارت و گزارش داده های بازاریابی خود استفاده کنید. با انجام این کار می توانید استراتژی های تبلیغاتی موثری را برای توسعه برند ایجاد کنید و کسب و کار خود را در بازار رشد دهید.

شهرام موبد، مشاور و مدیر اجرایی تبلیغات ۳۶۰، استراتژیست تبلیغات دیجیتال


دیدگاه‌ها

3 پاسخ به “استراتژی پرسونال برندینگ”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *