تعریف ایمیل تبلیغاتی
ایمیل تبلیغاتی به پیام های تصویری، متنی گفته می شود که از طریق ایمیل یا پست دیجیتالی ارسال می شود.
اهداف ایمیل تبلیغاتی
معرفی محصول جدید
یک فروشگاه اینترنتی دارید و محصول جدیدی به آن اضافه می شود. بهترین و ارزانترین روش ارسال پیام تبلیغاتی از طریق ایمیل است. به مشتریان فعلی خود از محصول جدید بگویید و آنها را به سایت خود ارجاع دهید.
معرفی خدمتی جدید
شما کسب و کار خدماتی دارید. خدمتی جدید به سبد خدمات خود اضافه کرده اید. بهترین و ارزانترین روش برای معرفی, ارسال ایمیل است. ایمیلی طراحی کنید و با مشخصات آن را برای جامعه هدف خود بفرستید.
معرفی پیشنهادهای شگفت انگیز
گاهی محصول شما در حال اتمام است. بعضی وقت ها تخفیف ویژه دارید.زمانی پیشنهادهای شگفت انگیز قرعه کشی دارید. گاهی شعبه جدید افتتاح می کنید. در هر حال برای معرفی پروموشن های خود و پیشنهاد های شگفت انگیز از تبلیغات ایمیلی استفاده کنید.
ایمیل تشکر
به دنبال ایجاد مشتریان وفادار هستید. در نظر دارید مشتریان فعلی را ترغیب کنید تا شما را به دیگران ارجاع دهند. بهترین روش ارسال ایمیل تبلیغاتی با هدف تشکر است. قدردانی و سپاس از همراهی مشتریان فعلی یکی از راه های استحکام ارتباط است.
ایمیل خوش آمد گویی
بهترین روش برای ارتباط با مشتریان جدید است. برای اینکه مشتریان بدانند شما از ورود آنها به فروشگاه یا سایت خبر دارید برایشان ایمیل خوش آمد گویی و شخصی سازی شده ارسال کنید. این استراتژی به مشتریان یادآوری می کند که شما ارزش آنها را می دانید.
تغییرات و اخبار فوری
از طریق Email تغییرات به روز شده کسب و کار خود را اعلام کنید. برای مثال در فلان روز تعطیل هستید. از تاریخ تا تاریخ تغییرات در سایت انجام می شود. آدرس جدید فروشگاه را به اطلاع برسانید. تغییر سیاست گذاری ها را اعلام کنید. و همچنین اخبارهای پیشرفت و توسعه را به آنها بگویید.
ایمیل های تراکنشی
اینگونه ایمیل ها بیشتر به صورت ارسال فاکتور خرید است. مشتری خرید کرده است و شما برایش ایمیل تائید میفرستید. یا نیاز به فاکتور رسمی دارد برایش میفرستید. این ایمیل ها هم به نوعی تبلیغاتی هستند. چون به مشتری ارزش می دهید. نظم شرکت را نشان می دهید.
استراتژی تبلیغات ایمیلی
تبلیغات ایمیلی زیر مجموعه تبلیغات دیجیتال است. هنگامی که شما استراتژی تبلیغات دیجیتال را طراحی می کنید در صورت نیاز به تبلیغات ایمیلی هم توجه کنید. برای این گونه تبلیغات هم استراتژی خاص خود نیاز است.
- هدف از ایمیل را مشخص کنید
- جامعه هدف را دسته بندی کنید
- کمپین تبلیغاتی را طراحی کنید
- طراحی بصری ایمیل را انجام دهید.
- چینش کلمات در جمله بندی را رعایت کنید.
- زمان ارسال را مشخص کنید.
- بررسی و ارزیابی کنید.
طراحی ایمیل تبلیغاتی
نام فرستنده ایمیل را مشخص کنید
انتخاب نام هنگامی که مشتری ایمیل را در صندوق خود می بیند بسیار مهم است. اولین ارتباط مشتری با ایمیل شما نام فرستنده است. رد یا قبول ایمیل در وحله اول نام است.
موضوع ایمیل را مشخص کنید
موضوع باید در ۳ تا ۵ کلمه نوشته شود. و هر آنچه که در ایمیل قرار است خوانده شود را به مشتری بگویید. صادق باشید. شفاف بنویسید. تبلیغاتی بنویسید. کلمات قدرتمند استفاده کنید تا تاثیر گذار باشد. نقطه تماس شما با مشتری همین جاست. جذابیت متن موضوع، مشتری را به باز کردن و خواندن ایمیل تشویق می کند.
زیبایی بصری
عکسی را طراحی کنید که مرتبط با موضوع باشد. زیبا باشد. جذاب باشد. مشتری با باز کردن ایمیل ترغیب به دیدن بشود و اطلاعات اولیه را بگیرد. و ترغیب شود تا انتهای ایمیل برود.
انتخاب متن
متن توضیحات شما باید تبلیغاتی باشد. باید تاثیر گذار باشد. خلاصه باشد. و مشتری را ترغیب کند وارد سایت شما شود. چینش کلمات در متن توضیحی مهم است. نگارش مهمترین بخش ایمیل است.
اطلاعات تماس
در انتها تمامی راه های ارتباطی با شما نوشته شده باشد. شبکه های اجتماعی، آدرس وب سایت، آدرس فیزیکی اصلی و شعب، شماره تلفن، فکس. آدرس ایمیل و هر اطلاعات تماس دیگر را در بخش پایانی ایمیل قرار دهید.
- اسرار موفقیت برند ری بن Ray Ban
- وبلاگ نویسی و تقویت تبلیغات
- اهمیت شناخت مشتری هدف در تبلیغات
- میمون چی توز شخصیت برنده
- استراتژی تبلیغاتی برند: نقشه راه رسیدن به موفقیت
شهرام موبد، مشاور و مدیر اجرایی تبلیغات ۳۶۰، استراتژیست تبلیغات دیجیتال
دیدگاهتان را بنویسید