content marketing

راهنمای بازاریابی محتوا

راهنمای بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا استراتژی تولید محتوایی موفق را طراحی کنید. سریعتر به جامعه هدف برسید و با مشتریان ارتباط برقرار کنید. بازاریابی محتوا به شما در توسعه آگاهی برند، افزایش بازدید و افزایش سود کمک می کند. تا انتهای این مطلب همراه باشید.

اگر در حال طراحی یا تجدید استراتژی بازاریابی خود هستید، این راهنما به شما کمک می‌کند روند خود را مجدد ارزیابی کنید و راه‌های جدیدی برای ایجاد و اشتراک‌گذاری محتوا با مخاطبان خود بیابید.

تعریف بازاریابی محتوا Content Marketing

تعریف بازاریابی محتوا ساده است. بازاریابی محتوا انتشار مطالب نوشتاری و بصری به صورت آنلاین با هدف جذب مخاطبان بیشتر است. مطالبی مانند ویدئو، پادکست، وبلاگ، کتاب دیجیتالی، اینفوگرافیک وبسایت.

بازاریابی محتوا خلق، توزیع و به اشتراک گذاری محتوای سودمند و باارزش است که برای دستیابی به مخاطب هدف طراحی می شود. برنامه ریزی، خلق، توزیع، به اشتراک گذاری و انتشار محتوا از طریق کانال هایی مانند رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها، وب سایت ها، پادکست ها، برنامه ها، بیانیه های مطبوعاتی، نشریات چاپی و موارد دیگر است. و آگاهی برند، فروش، تعامل و وفاداداری را افزایش می دهد.

چرا بازاریابی محتوا مهم است؟

مصرف کنندگان مدرن محتوای اطلاعاتی ارزشمند را به تبلیغات مزاحم ترجیح می دهند.

مصرف کنندگان ترجیح می دهند قبل از خرید در مورد محصول یا سرویس در شبکه های اجتماعی و وب سایت های مختلف تحقیق کنند. آنها علاقه مند هستند در مورد محصول آگاه باشند و با رقبا مقایسه کنند سپس خرید کنند. مصرف کنندگان از دریافت پیام های تبلیغاتی ناخواسته متنفر هستند و در بسیاری از موارد تبلیغات را مسدود می کنند.

با هزینه بسیار کمتر تاثیر گذاری بیشتری خواهید داشت.

با خلق محتواهای ارزشمند و هدفمند شما می توانید سر نخ های Leads بیشتری را به سمت سایت خود هدایت کنید. تولید محتوای ارزشمند و نشر آن هزینه بسیار کمتری از تبلیغ خواهد داشت. بسیاری از کسب و کارها محتوای ارزشمند و آموزنده را از هر تبلیغی موثرتر می دانند.

آگاهی برند Brand Awareness ایجاد می کنید

بازاریابی محتوا دامنه دسترسی شما به جامعه هدف را افزایش می دهد و شانس شما را برای کشف توسط مخاطبان جدید افزایش می دهد. در نتیجه شما شناخت و یادآوری برند خود را افزایش می دهید. برای به حداکثر رساندن این مزیت، محتوای خود را به طور مداوم منتشر و توزیع کنید.

اعتماد و اعتبار برند را افزایش می دهید

اشتراک گذاری مداوم محتوای آموزشی شما را به عنوان یک مشاور متخصص معرفی می کند. این به مخاطبان شما نشان می دهد که برای آنها ارزش قائل هستید و به موفقیت آنها علاقه مندید. این روش باعث افزایش اعتماد به برند می شود و شما را در ذهن مشتری نگه می دارد. در نتیجه مخاطبان شما را در الویت تصمیم گیری خرید قرار می دهند.

آمار توجه به بازاریابی محتوا

طبق نظر سنجی HubSpot در اواخر ۲۰۲۳ که با ۱۴۰۰ بازاریاب انجام داده است نتایج زیر بدست آمده.

  • توصیه ۳۰ درصد از بازاریاب ها تولید ویدیو های کوتاه برای ۲۰۲۴ است.
  • توصیه ۵۶ درصد از آنها استفاده از شبکه اجتماعی TIKTOK در ۲۰۲۴ است.
  • استفاده از هوش مصنوعی در ایده پردازی و تولید محتوا در ۲۰۲۴ پیشنهاد شده است.
  • فروش از طریق شبکه های اجتماعی ۵۹ درصد نسبت به ۲۰۲۲ افزایش داشته است.
  • استراتژی محتوا هدفمند اولویت بازاریابی آنها است.
  • تعامل با مخاطبان در زندگی واقعی روزمره از استراتژی بازاریابی ۲۰۲۴ است.

انواع استراتژی بازاریابی محتوا

انواع مختلفی از بازاریابی محتوا وجود دارد که می توانید آنها را در استراتژی خود به کار برید. در اینجا برخی از رایج ترین آنها آورده شده است.

بازاریابی محتوای آنلاین

به هر مطلبی که در فضای اینترنت منتشر می کنید بازاریابی محتوای آنلاین گفته می شود. اما به طور خاص به صفحات وب ارجاع می شود.یک استراتژی قوی بازاریابی محتوای آنلاین به شما کمک می کند در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالاتری کسب کنید. در نتیجه شما در زمان مناسب به جامعه هدف دسترسی دارید.

بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی به دلیل محبوبیت در میان کاربران جهانی مورد توجه بازاریابان است. سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی سودده است. پلتفرم های زیادی برای کار وجود دارد، از جمله فیس بوک، اینستاگرام، پینترست، ایکس، لینکدین و اسنپ چت. هر پلتفرم راه‌های مختلفی را برای ایجاد و اشتراک‌گذاری محتوا، مانند عکس‌ها، ویدیوهای زنده، ویدیوهای از پیش ضبط‌شده و داستان‌ها ارائه می‌کند.

بازاریابی محتوا به صورت اینفوگرافیک

بازاریابی محتوای اینفوگرافیک Infographics، اطلاعات و داده‌ها را در قالب گرافیکی قابل درک نمایش می‌دهد. اینفوگرافیک ها با ترکیبی از جمله بندی ساده، عبارات کوتاه و تصاویر واضح راهی عالی برای برقراری ارتباط موثر با محتوای شما هستند.
اگر بخواهید یک موضوع آموزشی یا پیچیده را ساده کنید تا همه مخاطبان بتوانند آن را درک کنند، به خوبی کار می کنند.

بازاریابی محتوا با وبلاگ

وبلاگ ها به شما امکان می دهند در انتخاب موضوع و نوشتن خود خلاق باشید. با وبلاگ می توانید محتوای مرتبط خود را لینک سازی کنید، دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی را اضافه کنید و اطلاعات محصول را در آن بگنجانید. نمونه محبوب نرم افزار وبلاگ نویسی ورد پرس است.

بازاریابی محتوا با پادکست

شنوندگان و طرفداران پادکست در حال افزایش است. به همین دلیل، بسیاری از مشاغل و رسانه‌ها پادکست‌های خود را ایجاد و به اشتراک می‌گذارند. می توانید محتوای آموزشی خلاق در مورد محصول و یا برند درست کنید و در پلتفرم های گوناگون به اشتراک بگذارید.

بازاریابی محتوا با ویدئو

طبق تحقیقات ۹۱٪ کسب و کارها از ویدئو به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می کنند.
بازاریابی ویدیویی پیوند قوی با مخاطبان ایجاد می کند و به بهبود و افزایش نرخ تبدیل کمک کند.
می‌توانید محتوای ویدیوی خود را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، صفحات فرود وب‌سایت به اشتراک بگذارید.

شهرام موبد، مشاور و مدیر اجرایی تبلیغات ۳۶۰، استراتژیست تبلیغات دیجیتال


دیدگاه‌ها

2 پاسخ به “راهنمای بازاریابی محتوا”

  1. […] یک استراتژی بازاریابی محتوا، نقشه راه برند شما برای نفوذ به قلب و ذهن مخاطبان هدف […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *