ترندهای بازاریابی Marketing Trends
ترندهای بازاریابی به معنی روند های بازاریابی کاربردی است. روندهای محبوب و پرکاربرد که مصرف کنندگان آنرا انتخاب کرده اند و به عنوان روندی پیشرو معرفی کرده اند. در هر صنعتی که فعالیت داشته باشید باید ترندها را بشناسید و از آنها در بازاریابی و تبلیغات استفاده کنید. ترندها انتخاب اکثریت مشتریان هستند.
چند نمونه از ترندهای بازاریابی که محبوب هستند و می تواند در بازاریابی و تبلیغات به رشد و توسعه کسب و کار کمک کند.
شخصی سازی کردن Personalization
یکی از راه های برقراری ارتباط صمیمی و تأثیر گذار با جامعه هدف شخصی سازی کردن ارتباط است.ابتدا مشتری را از هر لحاظ بشناسید و سپس بر اساس تجربهای که از مشتری به دست می آورید به طور شخصی در ارتباط باشید.
شما وقتی Gmail حساب باز می کنید می توانید مطابق با سلیقه خود رنگبندی صندوق پستی را انتخاب کنید. یا پیام هایتان را دسته بندی کنید. و یا بارها و بارها در سایت های مختلف دیده اید که از شما نظر می خواهند و یا اجازه می گیرند. این موارد تماما شخصی سازی است و به مشتری احترام می دهید.
برای مثال بازاریابی ایمیلی از نام و نام فامیلی شخص استفاده کنید و پیام را ارسال کنید. همچنین اگر بازاریابی پیامکی دارید. این ارتباط به شخص حس تمایز می دهد و جس خوبی از شما به یادگار می گذارد.
مثال دیگر بر اساس تجربه خرید مشتری و رفتار خرید مشتری، کالاهای مورد علاقه او را برایش ارسال کنید و یا اینکه از مشتری بخواهید در نظر سنجی شرکت کند و از کالا یا خدمت جدید شما انتقاد کند.
بازاریابی تأثیر گذار Influencer Marketing
با ظهور شبکه های اجتماعی ارتباط بین انسان ها با یک کلیک انجام می شود. با لایک کردن، به اشتراک گذاشتن و نظر دادن افراد احساس خود را بیان می کنند و سریع از آن رد می شوند. نتیجه اینکه رقابت در شبکه های اجتماعی نا محدود است و برقراری ارتباط با جامعه هدف و پذیرش برند کاری دشوار است. زیرا در هر لحظه امکان حذف وجود دارد.
یکی از روندهای مطرح در بازاریابی که ترند شده است بازاریابی تاثیر گذار Influencer Marketing است. استفاده از افراد محبوب و مشهور مانند سلبریتی ها، قهرمانان، نخبگان و ورزشکاران، هنرمندان و افرادی که بلاگر مطرح در صنعت های خاص هستند. این افراد به دلیل محبوبیت در بین طرفداران خود می توانند تأثیر مثبتی در مشتریان داشته باشند.
بازاریابی ویدئویی Video Marketing
تولید محتوای ویدئویی کوتاه ولی جذاب بیش از هر زمانی مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. جذابیت ویدئو به این دلیل است که از عناصر مختلف مانند صدا، موسیقی، تصویر، نور، بازی، نوشته، و … می توانید استفاده کنید. شبکه های اجتماعی فضایی مناسب برای اشتراک گذاری ویدیو ها است.
بهینه سازی جستجو با صدا Voice Optimization
در وب سایت خود امکان جستجو با صدا را فراهم کنید. بسیاری از کاربران از طریق صدا جستجو می کنند. ابزارهایی مانند Siri یا Alexa.
تولید محتوا توسط کاربر UGC
کاربران را به چالش بکشید و از آنها بخواهید در مورد برند شما محتوا تولید کنند و به اشتراک بگذارند. این استراتژی به اعتبار برند شما ارزش افزوده می دهد و اعتماد را افزایش می دهد.
استفاده از هوش مصنوعی Artificial Intelligence (AI) Marketing
سایت خود را مجهز به ابزارهای هوش مصنوعی کنید. ابزارهایی مانند چت بات، تقسیم بندی محصولات، تقسیم بندی مشتریان و آنالیز رفتار مشتری و پیش بینی آینده. این ابزارها به شما در بازاریابی و تبلیغات کمک زیادی می کند.
نکته مهم اینکه ترندهای بازاریابی بستگی به صنعت، جامعه هدف و فاکتورهای دیگر دارد. اما موارد بالا در کل می تواند کمک کننده باشد و روندی روبه رشد دارد. شما صاحبان کسب و کار باید به روز باشید و از آخرین اخبار تکنولوژی آگاه باشید و استراتژی بازاریابی را به روز کنید. همیشه برای تغییر آماده باشید.
- اسرار موفقیت برند ری بن Ray Ban
- وبلاگ نویسی و تقویت تبلیغات
- اهمیت شناخت مشتری هدف در تبلیغات
- میمون چی توز شخصیت برنده
- استراتژی تبلیغاتی برند: نقشه راه رسیدن به موفقیت
شهرام موبد، مشاور و مدیر اجرایی تبلیغات ۳۶۰، استراتژیست تبلیغات دیجیتال
دیدگاهتان را بنویسید