چگونه با سئو مشتریان بیشتری جذب کنیم؟ سوالی است که برای اهالی فن و صاحبان کسب و کار پیش می آید. بازاریابی سئو SEO جواب سؤال شماست. با انجام دادن بازاریابی سئو موفقیت های چشمگیری در فروش به دست می آید. در این پست سعی کرده ام تا به طور خلاصه به برخی از راه حل ها اشاره کنم. امیدوارم جوابگوی سوأل شما باشد.
تعریف فنی سئو SEO
سئو Search Engine Optimization که اختصاراً SEO نوشته و خوانده می شود. کمک کردن به (بهینه سازی) موتور جستجو برای درک محتوای شما و کمک کردن به مشتریان برای پیدا کردن شما وظیفه SEO است. این اقدام و فرآیند را بازاریابی سئو SEO می گویند.
هنگامی که وب سایت خود را طراحی می کنید و می سازید به فکر کسب سود و جذب مشتری هستید. در طراحی آن به نیازها و خواسته های مشتریان فکر کنید سپس محتوا تولید کنید. بازاریابی محتوا باید به گونه ای باشد که دسترسی موتور جستجو Search Engine آسان و سریع باشد. هر چه دسترسی موتور جستجو به محتوای شما سریعتر و آسانتر باشد، مشتری نیز سریعتر و آسانتر با شما آشنا می شود. مشتری انسان است و موتور جستجو ابزار است.
گوگل می گوید هیچ رازی برای اول بودن وجود ندارد فقط با بازاریابی محتوا می شود اول بود. قبل از اقدام و هزینه برای بازاریابی سئو SEO یک استراتژی طراحی کنید.
چگونه موتور جستجو گوگل کار می کند؟
موتور جستجوی GOOGLE خودکار است. برای جستجوی محتواهای سایت از برنامه هایی به نام خزنده Crawler استفاده می کند. کاری از دست شما بر نمی آید. فقط محتوا تولید کنید و سایت خودتون را بارگذاری کنید تا در دسترس خزنده ها باشد. موتور جستجوی گوگل سایت شما را خودکار پیدا می کند و در لیست وب سایت ها قرار می دهد.
در صورت رعایت کردن اصول و قوانین گوگل، زمان مورد نیاز موتور جستجو برای پیدا کردن سایت کمتر از ۴۸ ساعت است. در صورت عدم رعایت قوانین شاید به ماه برسد. صبور باشید و روش های مختلف را تست کنید تا تفاوت را ببینید.
به گوگل کمک کنید محتوای شما را سریعتر پیدا کند
برای بررسی اینکه آیا گوگل شما را قبلا شما را پیدا کرده است فقط کافی است در Browser گوگل site:example.com را وارد کنید. اگر نتایجی را پیدا کردید پس سایت شما در گوگل خوانده شده است. برای مثال site:shmmobed.ir را تست کنید. نتایجی را که می بینید صفحاتی هستند که توسط گوگل خوانده شده است.
سایت را سازماندهی کنید
قبل از اینکه سایت را بارگذاری کنید، معماری سایت را طراحی کنید. کلمات کلیدی، برچسب ها، دسته بندی ها، محتواها، تیترها و عنوان لینک را مشخص کنید. سایت ویترین مجازی کسب و کار شما است و یکی از ابزارهای تبلیغات دیجیتال است.
سایت را جذاب و مفید طراحی کنید
ایجاد محتوایی که افراد آن را متقاعدکننده و مفید بدانند احتمالاً بیش از هر پیشنهاد دیگری بر حضور وب سایت شما در نتایج جستجو تأثیر می گذارد. محتوای متقاعد کننده و مفید می تواند برای افراد مختلف معانی متفاوتی داشته باشد.
خواندن محتوا آسان باشد و به درستی سازمان دهی شود
مطالب را به طور طبیعی بنویسید و مطمئن شوید که محتوا به خوبی و راحتی قابل دنبال کردن است و اشتباهات املایی و دستوری ندارد. محتوای طولانی را به پاراگراف ها و بخش ها تقسیم کنید و سرفصل هایی را برای کمک به کاربران در جستجوی صفحات خود ارائه دهید.
محتوا منحصر به فرد باشد
هنگامی که محتوای جدید می نویسید، محتوای دیگران را به طور جزئی یا کامل کپی نکنید. خودتان محتوا را بر اساس آنچه در مورد موضوع می دانید ایجاد کنید. مطالبی که دیگران قبلا منتشر کرده اند را دوباره تکرار نکنید.
محتوا به روز باشد
محتوای قبلا منتشر شده را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را به روز کنید، یا حتی اگر دیگر مرتبط نیست، آن را حذف کنید.
محتوای مفید، قابل اعتماد و درجه اول بنویسید
مطمئن شوید که محتوایی را می نویسید که خوانندگان شما آن را مفید و قابل اعتماد بدانند. برای مثال، ارائه منابع متخصص یا مجرب می تواند به افراد در درک تخصص مقالات شما کمک کند.
عباراتی که خوانندگان جستجو می کنند را درک کنید
به کلماتی فکر کنید که کاربر ممکن است برای یافتن بخشی از محتوای شما جستجو کند. کاربرانی که اطلاعات زیادی در مورد موضوع دارند ممکن است از کلمات کلیدی متفاوتی در جستجوی خود استفاده کنند. پیش بینی تفاوت ها در رفتار جستجو تأثیرات مثبتی بر عملکرد سایت شما در نتایج جستجو خواهد داشت.
از تبلیغات مزاحم اجتناب کنید
در حالی که تبلیغات بخشی از اینترنت هستند و قرار است توسط کاربران دیده شوند، اجازه ندهید که بیش از حد حواس مخاطبان را پرت کنند یا مانع از خواندن محتوای شما توسط کاربران شما شوند.
به منابع مرتبط لینک بدهید
با ایجاد لینک به بخش های دیگر سایت و یا صفحات مرتبط در سایر سایت ها موتور جستجو سریعتر شما را پیدا می کند. در واقع، اکثریت قریب به اتفاق صفحات جدیدی که گوگل هر روز پیدا میکند از طریق پیوندها هستند، و لینکها را به منبعی حیاتی تبدیل میکنند. و ارزش افزوده برای سایت ایجاد می کند.
عنوان خوبی برای لینک ها بنویسید
متن لینک (که به عنوان متن لنگر نیز شناخته می شود) قسمت متنی یک پیوند است که می توانید آن را ببینید. این متن به کاربران و گوگل درکی از محتوای صفحه ای که به آن لینک می دهید می گوید. با متن پیوند Anchor Text مناسب، کاربران و موتورهای جستجو به راحتی می توانند قبل از بازدید صفحات پیوند داده شده شما را بفهمند.
عنوان Title محتوا بسیار مهم است
محتوا باید دارای عنوانی تأثیر گذار و جذاب باشد. عنوان مهمترین قسمت سرفصل نتیجه جستجو است و می تواند به افراد کمک کند تصمیم بگیرند که کدام نتیجه جستجو را کلیک کنند. موتور جستجوی گوگل با خواندن عنوان Title صفحات را نشان می دهد. میتوانید. نوشتن عناوین جذاب و بکر در جستجو تأثیر میگذارد. عنوان خوب منحصر به فرد است، واضح و مختصر است و محتوای صفحه را با دقت توصیف میکند.
تشریح عنوان صفحه Snippet را با دقت بنویسید
در زیر پیوند عنوان، یک نتیجه جستجو معمولاً شرحی از صفحه هدف دارد تا به کاربران کمک کند تصمیم بگیرند که آیا باید روی نتیجه جستجو کلیک کنند یا خیر. به این توصیف Snippet می گویند. این بخش نشان دهنده هدف محتوای صفحه خاص شما است. معمولا خلاصه ای مختصر و یک یا دو جمله ای است. مرتبط ترین اهداف را در این بخش بنویسید.
عکس به محتوا اضافه کنید
بسیاری از افراد به صورت بصری جستجو میکنند و تصاویر میتوانند نحوه یافتن وبسایت شما برای اولین بار باشند. به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ دستور پخت دارید، ممکن است افراد با جستجوی «دستور پخت قرمه سبزی» و مرور عکسهای قرمه سبزی، محتوای شما را پیدا کنند.
همانطور که تصاویر را به سایت خود اضافه می کنید، مطمئن شوید که افراد و موتورهای جستجو می توانند آنها را پیدا کرده و درک کنند. از عکس های باکیفیت و مرتبط استفاده کنید و حتما در موردش توضیح بدهید.
از ویدئو استفاده کنید
استفاده از ویدئو با موضوع مرتبط به SEO بسیار کمک می کند. محتوای ویدیویی با کیفیت بالا ایجاد کنید و ویدیو را در یک صفحه مستقل، با متنی که به آن ویدیو و عنوان مرتبط است، جاسازی کنید.
متن توصیفی را در قسمتهای عنوان و توضیحات یک ویدیو بنویسید (عنوان یک ویدیو همچنان یک عنوان است، بنابراین میتوانید بهترین روشها را برای نوشتن عنوان در اینجا نیز اعمال کنید).
سایت خود را به اشتراک بگذارید
در آخر سایت خود را از روش های گوناگون تبلیغات دیجیتال ترویج دهید. تبلیغ در رسانه های اجتماعی، مشارکت در جوامع متخصصین آنلاین، تبلیغات به صورت آفلاین و آنلاین و …. می تواند در اعتبارسازی و اعتماد سازی به سایت شما کمک کند.
با رعایت نکاتی که ذکر شد می توانید در بازاریابی SEO موفق باشید. البته مشاوره با متخصص SEO و تبلیغات در صرفه جویی هزینه و زمان به شما کمک می کند و عملکرد بهتری خواهید داشت.
شهرام موبد، مشاور و مجری تبلیغات ۳۶۰، استراتژیست تبلیغات دیجیتال
دیدگاهتان را بنویسید