کلمات برتر تبلیغات شما را بیشتر جذاب می کند. در نوشتن عنوان و متن تبلیغاتی از کلمات قدرتمند، إحساسی و غیر معمول استفاده کنید. این استراتژی نرخ تعامل و افزایش ورود به سایت را افزایش می دهد.
در دنیای کپیرایتینگ، بازاریابان و تبلیغکنندگان هوشمند برای ماندگاری پیامشان از یک سلاح مخفی به نام کلمات قدرتمند استفاده می کنند. کلماتی که قدرت تأثیر گذاری دارند و معمولی نیستند. اهل فن به تأثیر این کلمات در تغییر رفتار مصرف کننده سوگند یاد می کنند. کلمات برتر و قدرتمند محرک هایی هستند که احساسات را شعله ور می کنند، مشتری را به وجد می آورد تا اقدام کند. و پیام شما را تا ابد در ذهن مشتری ثبت می کند.
آیا آماده هستید تا محتوای خود را تأثیرگذار کنید؟ این پست را تا آخر بخوانید.
تعریف کلمات قدرتمند چیست؟
کلمات قدرتمند کلمات متقاعدکننده ای هستند که کپی رایترهای هوشمند از آنها برای تحریک یک واکنش روانی یا احساسی استفاده می کنند. کلمات قدرت آنقدر متقاعد کننده هستند که مردم نمی توانند در مقابل تحت تاثیر قرار گرفتن آنها مقاومت کنند! این سادهترین تعریف کلمات قدرتمند است، کلماتی که احساسات و عمل مورد نظر را تحریک میکنند.
اما کلمات قدرتمند فقط برای کپی رایترها نیستند. هر شخصی حنی بی تجربه می تواند برای ایجاد انگیزه در افراد برای انجام یک اقدام خاص استفاده کند.
چه بخواهید بازدیدکنندگان خود را به خواندن یک پست وبلاگ ترغیب کنید، یا اطلاعت تماس بگیرید، یا روی دکمه “خرید کن” در صفحه فروش کلیک کنند، کلمات قدرتمند بدون شک سریع ترین و ساده ترین راه برای افزایش نرخ تبدیل شما هستند.
تنوع این کلمات زیاد است اما بستگی به استراتژی بازاریابی و تبلیغاتی شما می توانید از کلمات در جاهای مختلف استفاده کنید که به برخی از آنها اشاره شده است.
استفاده از کلمات قدرت در بخش خدمات مشتری
در بخش خدمات مشتری برای احترام به مشتریان راضی و ناراضی از کلماتی که بیانگر همدلی، درک و تمایل واقعی برای کمک هستند استفاده کنید. این کلمات به مشتری حس اطمینان میدهد. ما وظیفه داریم نگرانی های مشتری را کم کنیم. همچنین برای مشتریان ارزش قائل شویم و جلب رضایت آنها را در اولویت بازاریابی قرار دهیم.
استفاده از کلمات برتر و قدرتمند در متن های خدمات مشتری، پاسخ های ایمیل، و تعاملات چت زنده ارتباط با مشتریان را عمیق تر می کند. کلماتی مانند درک، اولویت، ارزشمند، مطمئن، اعتماد، حمایت، تعهد، دوست، اعتماد مشتریان را بیشتر می کند. مشتریان دوست دارند شنیده شوند و ازشان قدردانی شود.
استفاده از کلمات قدرت برای نوشتن عنوان جذاب
در تبلیغات، عنوان، تیتر- سرفصل Headline اولین نقطه تماس مخاطب با کسب و کار است. نوشتن تیتری جذاب، قدرتمند، احساسی، انگیزشی تأثیر زیادی در جذب مشتری دارد. سرفصل اولین متنی است که خوانندگان می بینند، و در تصمیم گیری آنها نقش مؤثری دارد. خواندن یا نخواندن ادامه متن و یا اقدام کردن یا نکردن به جذابیت تیتر بستگی دارد
کلمات برتر قدرتمند در تیترها توجه را جلب می کند، حس کنجکاوی را برمی انگیزد و خوانندگان را وادار می کند تا عمیق تر در محتوا کاوش کنند.
هنگام ایجاد عنوان برای پستهای وبلاگ، سرفصلهای فرعی، مقالات یا تبلیغات، از کلمات برتر قدرتمندی استفاده کنید که با مخاطبان هدف شما همخوانی داشته باشد. کلماتی مانند رونمایی، انحصاری، پیشرفت، موفقیت، تضمین، باورنکردنی، رایگان و انقلابی میتوانند تیترهای شما را متفاوت تر و برجسته تر کنند. یک عنوان جذاب می تواند نرخ کلیک ، ترافیک سایت و تبدیل های احتمالی را افزایش دهد.
استفاده از کلمات قدرت در مکالمه حضوری و غیر حضوری
قانع کردن مشتری در مکالمات رو در رو یا تلفنی از راهکارهای بازاریابی است. استفاده از کلمات استراتژیک برتر قدرتمند در گفتگوها، اعم از فروش، گفتگوهای شبکه ای یا گفتگوهای معمولی، در فروش و قانع سازی مشتری حائز اهمیت است. این کلمات نگرانی مشتری را کم می کند و او را هدایت می کند. به اظهارات وزن می دهند و آنها را به یاد ماندنی تر و متقاعدکننده تر می کنند.
قطعأ، کاملأ، قابل توجه، واقعی، بدون شک، قلبأ، مطمئن،،صادقانه، معتبر برخی از این کلمات هستند. کلمات قدرتمند را به ارتباطات گفتاری خود اضافه کنید، به خصوص زمانی که سعی در متقاعد کردن، اطلاع رسانی یا الهام بخشی دارید.
هنگامی که این کلمات به درستی استفاده شوند، می توانند نظرات را تحت تاثیر قرار دهند، الهام بخش عمل کنند و منجر به نتایج مثمر ثمر در مکالمات شخصی و حرفه ای شوند.
با استفاده صحیح از کلمات قدرتمند احساسات را به وجد آورید.
تحریک احساس حرص، آز و طمع
تخفیف، ارزان، جشن، مجلل، هدیه، ثروت، صرفه جویی، پس انداز، پول، ارزش
تحریک احساس کنجکاوی
عجیب، بازار سیاه، طبقه بندی شده، ممنوع شد، اولین نفر، محرمانه، خارق العاده، پنهان، اعتراف، محرمانه، راز
تحریک احساس تنبلی، راحتی
بدون دردسر، کارآمد، جامع، کامل، ابتدایی، آسان، مشکلی نیست، راهنما، ساده، آماده، سریع، نقشه راه
تحریک احساس میل و شهوت
فریبنده، گستاخ، کاریزماتیک، هوس، میل، وسوسه، لذت بخش، حسی، نازک، اذیت، برجسته، اصرار، هیجان انگیز، بدون سانسور
تحریک احساس غرور و فخرفروشی
حیرت آور، زیبا، پررونق، شجاعت، تقویت، جذاب، پررنگ، خوش شانس، خوش قیافه، شادی بخش، حماسه، قهرمان، پیروزی، بدون شکست
ایجاد حس اعتماد
پرفروش ترین، بهترین، قدرت، معتبر، تائید شده، بهبود یافته، بدون خطر، حرفه ای، برگشت پول، طول عمر، حریم خصوصی، اثبات شده، امن، پژوهش
تحریک احساس عصبانیت
سوء استفاده، مغرور، مزخرف، فاسد، شکست، بازنده، مسخره، رقت انگیز، دروغ، شورش، قربانی
تحریک احساس ترس
عذاب، عکس العمل، حمله، بر حذر بودن، خطرناک، دیوانه، بحران، بی عقل، احتیاط، ترسناک، دردناک، سقوط
از کلمات برتر قدرتمند در تبلیغات استفاده کنید
- محنوای وب سایت (صفحه اصلی، صفحه فرود، شرح محصول)
- بازاریابی پیامی (ایمیل های تبلیغاتی، پیامک های موبایلی)
- شبکه های اجتماعی (کپشن پست ها، بیوگرافی پروفایل، هشتگ، تبلیغات)
- تبلیغات سئو
- وبلاگ و مقاله ها (عنوان، متن، تیترها)
- تبلیغات چاپی (بروشور، تراکت، کاتالوگ)
- بازاریابی ویدئو (موضوع، هشتگ، شرح)
- بسته بندی محصولات
- وبینارها و کلاس های آنلاین
کلمات قدرت مورد علاقه شما چیست؟ آیا می توانید چند مورد اضافه کنید؟ با دیگران به اشتراک بگذارید. قدرت نفوذ کلمات در ذهن را فراموش نکنید. در چینش کلمات دقت کنید.
شهرام موبد، مشاور و مجری تبلیغات ۳۶۰، استراتژیست تبلیغات دیجیتال
دیدگاهتان را بنویسید