آیا شما کسب و کار کوچکی دارید و می خواهید رشد کنید؟ بهترین توصیه در برند سازی موفق کسب و کارهای کوچک چیست؟ در این پست به ۵ توصیه برای برندینگ موفق مخصوص کسب و کارهای نوپا و کوچک اشاره شده است.
- برند یک شخصیت زنده است.
- اعتبار را در اولویت قرار دهید.
- استراتژی برند طراحی کنید و آنرا دنبال کنید.
- از رقبا تقلید نکنید.
- از برندسازی برای استخدام استفاده کنید.
برند یک شخصیت زنده است
برند شخصیت زنده کسب و کار شما است. اگر کسب و کار نوپا و یا کوچکی دارید و رویاهای بزرگی در سر دارید صبور باشید. کسب و کار شما الان کوچک است ولی با استمرار و پشتکار و مراقبت از آن در آینده نزدیک به سرعت رشد خواهید کرد. یکی از اسرار رشد این است که باور داشته باشید برند شما شخصیت زنده است. مانند کودکی است که نیاز به حمایت و مراقبت دارد.
برند خود را به عنوان یک شخص در نظر بگیرید. به آن هویت بدهید . تعریف کنید چه کسی است و چه کسی قرار است بشود. به آن شخصیت بدهید. چه رفتاری دارد و چگونه با دیگران برخورد می کند. و در آخر می خواهید چگونه در خاطره ها ثبت شود.
از خود تان در مورد برندتان سوالات زیر را بپرسید و جواب دهید.
چگونه می خواهید برندتان را معرفی کنید؟ چطور خودش رو توصیف می کنه؟ چگونه در مورد محصولات و خدمات شما صحبت می کنه؟ کسانی که برای اولین بار با برند شما آشنا می شوند در موردش چه می گویند؟
یادتون باشه هدف از برندینگ ایجاد ارتباطی قدتمند و به یاد ماندنی با مشتریان است. راحت ترین روش برای برقراری این ارتباط اینه که برندتون رو یک شخصیت زنده بدونید و مثل یک شخص ازش محافظت کنید. با برندتون جوری برخورد کنید که دوست دارید مشتریان با برند رفتار کنند.
اعتبار را در اولویت قرار دهید
مصرف کنندگان به دنبال اعتبار هستند. اعتبار برند باعث میشه که آنها از شما حمایت کنند. اگر در فضای دیجیتال فعالیت می کنید برای کسب و کار یک وب سایت طراحی کنید. در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید. از محتواهای آموزشی استفاده کنید. داستان سرایی کنید و نیاز مصرف کنندگان رو شناسایی کنید. با مصرف کنندگان تعامل داشته باشید و آنها را به چالش بکشد. با انجام این کارها می توانید اعتبار برند را افزایش بدید و اعتماد جلب کنید.
ثبات برای برندسازی ضروری است، زیرا اعتماد ایجاد می کند و به مشتریان نشان می دهد که ارزش های شما معتبر هستند. بدون آن، برند را ضعیف نشان می دهید و مشتریان را گیج می شوند.”
برندهای ارزشمند و مشهور روی ثبات تمرکز میکنند – و از مزایای آن بهره میبرند. بنابراین، با حضور یکپارچه در پلتفرم ها و رسانه های اجتماعی برند خود را تقویت کنید. این کار باعث میشود مشتریان شما به راحتی شناسایی کنند و در طول زمان قدرتمند شوید.
استراتژی برند طراحی کنید و آنرا دنبال کنید
یکی از اصول برندسازی طراحی استراتژی برند هستش. استراتژی برند به شما راه را نشان می دهد. استراتژی یعنی انتخاب کردن. برای طراحی استراتژی برند یا نقشه راه برند از خودتون مدام سؤال کنید. تحقیق کنید. رقبا را شناسایی کنید. مشتریان و مصرف کنندگان را بشناسید. نیازهاشون را درک کنید. چراها را جواب بدید تا به یک نقشه برند برسید.
وقتی استراتژی برند را طراحی کردید ازش پیروی کنید.استراتژی برند یک برنامه با اهداف مشخص و بلندمدت است که باعث تکامل برند شما می شود. این اهداف معمولاً حول هدف برند شما، احساسات، انعطاف پذیری، آگاهی رقابتی و مشارکت کارکنان می چرخد. در صورت تمایل از دانش و تجربه مشاور بهره ببرید.
از رقبا تقلید نکنید
برند هویت کسب و کار شما است و تمایز شما را نسبت به رقبا نشان می دهد. برای رشد و توسعه لازم است که رقبا را شناسایی کنید. فعالیت آنها را زیر نظر داشته باشید. محصولات و خدمات رقبا را شناسایی کنید. آنها را تجزیه و تحلیل کنید. اما فراموش نکنید فقط آنها را شناسایی کنید تا بتوانید راهی که رفته اند را نروید. از روش آنها تقلید نکیند. سعی کنید متمایز باشید. برندهای جدید، منحصربهفرد و تحریکآمیز، برندهایی به یاد ماندنی هستند.
از برندسازی برای استخدام استفاده کنید
با برند سازی اعتبار و اعتماد به دست آورید. افراد متخصص و کاربلد همیشه دوست دارن دبا برندهای قدرتمند و مشهور کار کنند. وقتی برندسازی موفق داشته باشید در جذب نیروی متخصص مشکلی ندارید. متخصصین با افتخار با شما همکاری خواهند کرد. اگر شما به سازمان و برند خود افتخار کنید دیگران هم افتخار می کنند.
در آخر توصیه می شود پست های زیر را مطالعه کنید.
- تبلیغات برای برندینگ
- استراتژی پرسونال برندینگ
- برندهای برتر
- شاخصه های برند
- چگونه برندینگ موفق داشته باشیم
شهرام موبد، مشاور و مدیر اجرایی تبلیغات ۳۶۰، استراتژیست تبلیغات دیجیتال
دیدگاهتان را بنویسید