اصول-قانع سازی-مذاکره-تبلیغاتی

اصول جادویی قانع سازی موفق در مذاکره تبلیغاتی

قانع سازی یا متقاعد کردن صاحب کسب و کار برای اعتماد به شما یکی از اصول مذاکره تبلیغاتی است. در این پست با اصول جادویی قانع سازی موفق در مذاکره تبلیغاتی آشنا خواهید شد.

پیش نیاز جلسه مذاکره تبلیغاتی

تحقیقات خود را انجام دهید.

نیازها، اهداف و مخاطبان هدف صاحب کسب و کار را درک کنید. تحقیقات خود را تنظیم کنید و نشان دهید که تبلیغات شما چگونه برای برند آنها مفید خواهد بود. در تحقیقات خود نام مدیران تصمیم گیرنده و ذینفعان را بدانید. تمام فعالیت های آنان را در شبکه های اجتماعی بررسی کنید.

یک ارائه جذاب آماده کنید.

مفهوم خلاقانه، استوری بورد و بودجه خود را به شیوه ای واضح و مختصر به صورت اسلاید شو گرافیکی آماده کنید. ویژگی ها و مزایای کلیدی تبلیغات خود، از جمله پتانسیل آن برای دستیابی به مخاطبان هدف و دستیابی به اهداف بازاریابی مورد نظر را برجسته کنید.

با اعتماد به نفس حرفه ای بودن را تمرین کنید.

نگرش مثبت و مشتاقانه ای را برای خود بوجود بیاورید و تخصص و اشتیاق خود را برای پروژه تمرین کنید. یارها و بارها مطالب را بخوانید و با صدای بلند برای خودتان پرزنت کنید تا کامل مسلط شوید.

اصول جادویی قانع سازی مذاکره تبلیغاتی در حین جلسه

هنگامیکه وارد جلسه مذاکره می شوید به یاد داشته باشید که تمام افرادی که آنجا هستند از شما آگاه ترند چون آنها صاحبان برند هستند و قانع کردن آنها کار سختی است. پیشنهاد هایی که در زیر آمده است فقط اصول ابتدایی قانع سازی مذاکره تبلیغاتی است. تجربه بسیار مهم است.

ارزش پیشنهادی را برجسته کنید.
  • به وضوح برای صاحب کسب و کار منافع و وجه تمایز ایده تبلیغاتی را بیان کنید.  به وضوح نشان دهید که تبلیغات شما چه سودی برای صاحب کسب و کار خواهد داشت.
  • بر روی نیازها و اهداف کسب و کار تمرکز کنید و توضیح دهید که چگونه ایده تبلیغاتی شما آنرا برآورده می کند.
  • تأثیرات بالقوه تبلیغ را مشخص کنید. برای نشان دادن تأثیر بالقوه کار خود از داده ها، مطالعات موردی، یا توصیفات استفاده کنید.
  • با تخمین افزایش فروش، آگاهی از برند یا سایر معیارهای مرتبط، بازده بالقوه سرمایه گذاری (ROI) را کمی کنید.
  • احساس فوریت ایجاد کنید. در دسترس بودن محدود خدمات خود را برجسته کنید یا برای امضای سریع قرارداد تخفیف های ویژه ارائه دهید.
تخصص خود را به نمایش بگذارید.
  • درک خود را از بازار و صنعت مورد نظر و همچنین نیازمندی های مخاطب هدف را نشان دهید.
  • ارائه مجموعه ای قدرتمند از فعالیت های تبلیغاتی گذشته و موفقیت های بدست آمده. توصیه می شود با برندهای مطرح شروع کنید.
  • اطلاعات واضح و دقیق در مورد فرآیند تولید و جدول زمانی خود ارائه دهید. استراتژی تبلیغاتی قدرتمند و هدفمند طراحی کنید.
  • از تصاویر بصری استفاده کنید. نمایش استوری بوردها یا حتی طرح های اولیه می تواند به صاحب کسب و کار کمک کند تا محصول نهایی را تجسم کند.
اعتماد و اعتبار بسازید.
  • در تعاملات خود با صاحب کسب و کار حرفه ای و مودب باشید.
  • خودتان را حرفه ای معرفی کنید و درک قوی از صنعت نشان دهید.
  • فعالانه به نیازها و نگرانی های صاحب کسب و کار گوش فرا دهید.
  • به رضایت مندی مشتریان قبلی ارجاع کنید و با سند آنها را نشان دهید. به خصوص اگر در صنعت مشابه فعالیت داشته اید. از افراد و متخصصین صنعت که می شناسید نام ببرید.
  • در مورد قیمت گذاری و شرایط انجام کار و تعهدات خود شفاف باشید.
به نگرانی ها و اعتراضات رسیدگی کنید.
  • برای پاسخ به سؤالات و رسیدگی به هر گونه نگرانی که صاحب کسب و کار ممکن است داشته باشد، آماده باشید.
  • نگرانی های بالقوه ای که ممکن است صاحب کسب و کار داشته باشد، مانند محدودیت های بودجه یا جهت گیری خلاقانه را پیش بینی کنید.
  • گزینه های مختلف پرداخت و شرایط انعطاف پذیر همکاری را ارائه دهید.
  • بر تخصص و تجربه خود در خلق تبلیغ موفق و مؤثر تاکید کنید.
  • برای پاسخ به سؤالات و نهایی کردن توافق به آسانی در دسترس باشید.
  • پیشنهادهای منحصر به فرد و ویژه متناسب با علایق صاحب کسب و کار ارائه دهید.
  • در تلاش‌های بعدی خود بدون فشار آوردن، مداوم و حرفه‌ای باشید . در عین احترام، در تلاش برای تضمین قرارداد پایدار باشید و پیگیری کنید.
قرارداد را شفاف و منصفانه کنید.
  • مطمئن شوید که قرارداد به خوبی نوشته شده است، درک آن آسان است و برای هر دو طرف منصفانه است.
  • محدوده کار، محصولات قابل تحویل، جدول زمانی و شرایط پرداخت را به وضوح مشخص کنید.
  • آماده مذاکره باشید و به هر گونه نگرانی خاصی که صاحب کسب و کار ممکن است در مورد قرارداد داشته باشد رسیدگی کنید.
  • مذاکره ممکن است زمان بر باشد، بنابراین صبور باشید و به صاحب کسب و کار فرصت دهید تا پیشنهاد شما را بررسی کند.
پیشنهادات تشویقی و تضمینی بدهید.
  • ارائه مشوق هایی برای تشویق صاحب کسب و کار برای امضا کردن، مانند تخفیف های پرداخت زودهنگام یا تحویل پاداش ها را در نظر بگیرید.
  • رائه نوعی ضمانت یا آزمایش بدون ریسک برای کاهش نگرانی و ایجاد اعتماد.

با تمرکز بر ارزش پیشنهادی، نشان دادن تخصص خود، ایجاد اعتماد، و آسان کردن فرآیند، می توانید شانس خود را برای تضمین قرارداد با صاحب کسب و کار افزایش دهید.

مطالب مفید

شهرام موبد، مشاور و مدیر اجرایی تبلیغات ۳۶۰، استراتژیست تبلیغات دیجیتال


دیدگاه‌ها

2 پاسخ به “اصول جادویی قانع سازی موفق در مذاکره تبلیغاتی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *