رنگ-نارنجی-برند-هرمس

نارنجی هرمس فراتر از یک جعبه

برند هرمس HERMES در دنیای لوکس مظهر تجمل پاریسی است. هرمس مترادف با صنایع دستی عالی و ظرافت جاودانه است. اما آیا تا به حال در مورد رنگ نارنجی پر جنب و جوشی که بسته بندی نمادین آنها را تزئین می کند فکر کرده اید؟ رنگ نارنجی درخشان برند هرمس بخش جدایی ناپذیر هویت برند است.

برخلاف سایر برندهای لوکس که به سمت رنگ‌های بی‌صدا حرکت می‌کنند، نارنجی هرمس برجسته است، داستان پشت این انتخاب رنگ به اندازه خود رنگ غیرمنتظره است، که گواهی بر تاریخچه غنی و سازگاری این برند است. نارنجی هرمس فراتر از یک جعبه داستان جالبی برای بازگو کردن دارد.

طراحی-فروشگاه-هرمس

داستان برند هرمس HERMES

داستان از سال ۱۸۳۷ میلادی آغاز می‌شود، زمانی که تیری هرمس، بنیان‌گذار شرکت در پاریس به تجارت زین و یراق اسب پرداخت. با الهام از گاوچوهای آمریکایی، تجارت او به کیف و چمدان‌های لوکس برای سوارکاران خوش‌پوش گسترش یافت. هرمس با ارائه خدمات به اشراف زادگان اروپایی و فعالیت‌های سوارکاری آنها، شهرتی در این صنعت به دست آورد. در آن زمان، هرمس نیازهای اشراف اروپایی را برآورده می کرد و تجهیزات سوارکاری را که به دلیل کیفیت و کارایی مشهور بودند، می ساخت.

هرمس-بنیانگذار-برند-هرمس

او برای نسل‌های بعد، همچنان به تکامل خود ادامه داد و سنت‌های خانوادگی و الهامات دنیای سوارکاری را حفظ کرد. اما با ظهور اتومبیل در قرن بیستم، همه چیز تغییر کرد. استراتژی کسب و کار عوض شد. محصولات هرمس با حفظ ذات برند متناسب با نیاز مردم تغییر کردند. امیلی هرمس پسر بنیانگذار برند با محصولات لاکچری جدیدو باکیفیت مانند چمدان، کیف دستی و روسری وارد بازار شد و آنرا گسترش داد.

محصولات-لاکچری-برند-هرمس

داستان رنگ نارنجی برند هرمس

داستان رنگ نارنجی هرمس سفری در زمان، ظرافت و کمی هم خوش شانسی است. قرن بیستم با چالش‌های عظیمی از جمله دو جنگ جهانی همراه بود. در طول جنگ جهانی دوم، به دست آوردن مواد اولیه به طور فزاینده‌ای دشوار شد. مقوای کرم و خردلی رنگ سنتی که برای بسته‌بندی هرمس استفاده می‌شد، دیگر در دسترس نبود. امیل-موریس هرمس، نوه‌ی تیری، مجبور بود راه‌ حلی پیدا کند. او جایگزین مناسبی را پیدا کرد: مقوای نارنجی رنگ.

مقواهای نارنجی رنگی که هیچ استفاده ای نداشت و حجم زیادی از آن در انبار مانده بود. او از روی اجبار بسته بندی ها را با همان مقواها شروع کرد. این انتخاب ناخواسته، سرنوشت‌ساز شد.

رنگ-نارنجی-برند-هرمس

در ابتدا، جعبه‌های نارنجی یک راه‌حل موقتی بودند. با این حال، اتفاق قابل توجهی رخ داد. این رنگ با مشتریان طنین انداز شد. رنگ نارنجی روشن با برجستگی در میان تاریکی دوران جنگ، به نمادی از تجمل تبدیل شد. این رنگ حس خوش بینی و انعطاف پذیری را القا می‌کرد و کاملاً روحیه‌ی شادمانی مردمان بعد از جنگ را منعکس می‌کرد. رنگ نارنجی به سرعت به نماد خوشبختی و خوش‌بینی پس از جنگ تبدیل شد و با کیفیت استثنایی محصولات هرمس همخوانی پیدا کرد. جعبه‌های نارنجی، با روبان‌های ابریشمی و محتویات لوکس، به نمادی از تجملات و اشتیاق به زندگی زیبا تبدیل شدند.

رنگ نارنجی هرمس نماد خوش بینی

امروزه، رنگ نارنجی هرمس فراتر از یک جعبه است. این رنگ نشان‌دهنده میراث غنی، انعطاف‌پذیری و روحیه پیشروی برند است. نارنجی هرمس نماد اصالت، کیفیت و تجربه‌ای است که نسل به نسل منتقل شده است. هر جعبه نارنجی، وعده‌ای از مواد باکیفیت و کالایی است که برای ماندگاری ساخته شده است.

پس از جنگ، هرمس می‌توانست به رنگ‌های قبلی بسته‌بندی خود بازگردد. اما هرمس تصمیم گرفت متفاوت باشد و این خاطره را از یادها پاک نکند. رنگ نارنجی به نماد محبوب و خوش بینی تبدیل شده بود.

جعبه‌های نارنجی در میان جیره‌بندی و ریاضت زمان جنگ برجسته بودند و موجی از خوش‌بینی و یادآوری روزهای روشن‌تری را ارائه می‌کردند. با مشتریان طنین انداز شد و به چراغ امید و انعطاف پذیری تبدیل شد. این رنگ توانایی برند در انطباق و پیشرفت در شرایط سخت را نشان می‌داد. رنگ نارنجی درخشان همچنین با میراث این برند ارتباط داشت و رنگ‌های گرم چرمی که در زین و لوازم جانبی سوارکاری استفاده می‌شد را تداعی می‌کرد.

بسته بندی-برند-هرمس

رنگ نارنجی هرمس نماد فرهنگی

امروزه جعبه نارنجی هرمس فراتر از یک جعبه صرف است. نارنجی هرمس یک نماد فرهنگی است که فوراً قابل تشخیص است . نمادی از تجمل است. نمادی از صبوری و خوش بینی است. . رنگ نارنجی هرمس گواهی بر توانایی برند برای انطباق و پیشرفت در میان ناملایمات است، یادآور این است که گاهی اوقات، غیرمنتظره ترین انتخاب ها می توانند تعیین کننده ترین باشند.

جعبه های نارنجی رنگ هرمس بیانگر یک تجربه است. این نماد انتظار برای دریافت یک قطعه از ظرافت بی انتها است. این رنگ از ریشه‌های کاربردی خود فراتر رفته و به نمادی شناخته شده از تجمل و کیفیت تبدیل شده است. این یادآوری است که گاهی اوقات غیرمنتظره‌ترین چرخش‌ها می‌توانند منجر به عناصر نمادین برند شوند.

در آخر یک تصمیم استراتژیک می تواند برند را برای همیشه در یادها نگه دارد و به یک نماد تبدیل شود.

مطالب مفید:

شهرام موبد، مشاور و مربی رشد و توسعه کسب و کار دیجیتال (بازاریابی،تبلیغات، برندینگ)


دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “نارنجی هرمس فراتر از یک جعبه”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *