اولین تبلیغ تلویزیونی در جهان

اولین تبلیغ تلویزیونی

اولین تبلیغ تلویزیونی که به طور رسمی برای اهداف تجاری و با حمایت مالی شناخته شده است، در تاریخ اول ژوئیه ۱۹۴۱ (۱۳۲۰ هجری شمسی) در ایالات متحده آمریکا پخش شد. این تبلیغ، یک آگهی ۱۰ ثانیه ای برای ساعت های مچی Bulova بود.

این تیزر تلویزیونی ۱۰ ثانیه ای قبل از مسابقه بیس بال بین تیم های بروکلین داجرز و فیلادلفیا فیلیس، از ایستگاه WNBT (که هم اکنون با نام WNBC شناخته می شود) در شهر نیویورک پخش شد. جالب اینجاست که شرکت Bulova تنها ۹ دلار برای پخش این تبلیغ تاریخی هزینه کرد!

هدف Bulova از این تبلیغ

اهداف اصلی اولین تبلیغ تلویزیونی که توسط شرکت ساعت سازی Bulova تهیه و اکران شد می توان به این موارد اشاره کرد.

معرفی برند

هدف اصلی Bulova معرفی برند بوده است. تا آن زمان هیچ کپانی این ریسک را نکرده بود. تبلیغ از رسانه تلویزیون به طور رسمی و پرداخت هزینه در آن زمان مرسوم نبود. اما کمپانی ساعت سازی Bulova اولین تبلیغ تلویزیونی را با پرداخت ۹ دلار به طور رسمی در رسانه ای کاملا جدید انجام داد. به طور حتم کمپانی Bulova قصد داشت خود را در ذهن بینندگان تثبیت کند. آنها می‌خواستند مردم Bulova را با ساعت‌های باکیفیت مرتبط بدانند.

افزایش فروش

در حالی که به نظر می‌رسد معرفی برند هدف اصلی بوده است، نمی‌توان انکار کرد که Bulova همچنین امیدوار بود این تبلیغ باعث ایجاد علاقه شده و در نهایت منجر به افزایش فروش ساعت‌هایشان شود.

متاسفانه، داده‌های تاریخی دقیقی برای اینکه به طور قطع بگوییم اولین تبلیغ تلویزیونی ساعت مچی Bulova از نظر فروش مستقیم چقدر موفق بوده است، وجود ندارد. اما سرنخ هایی وجود دارد که دلیل بر موفقیت اولین تبلیغ تلویزیونی است.

  • پیشگام بودن در یک رسانه جدید قمار بزرگی بود که کمپانی Bulova انجام داد و این ریسک یک تحول بازاریابی درخشان در زمان خودش بود. این تبلیغ توجه ها را به خودش جلب کرد و برند را در اذهان به عنوان یک برند پیشرو ثبت کرد.
  • برند Bulova تا به امروز بعد از ۸۰ سال همچنان برند شناخته شده و محبوب در صنعت ساعت های لاکچری است. این طول عمر نشان می‌دهد که استراتژی‌های بازاریابی این شرکت، از جمله اولین تبلیغ تلویزیونی، نقش مهمی در ایجاد شناخت برند و وفاداری مشتری داشته است.

داستان برند Bulova

داستان برند بولوا Bulvoa  در سال ۱۸۷۵ با یک مهاجر آینده‌ نگر به نام جوزف آغاز می‌شود. او یک جواهر فروشی کوچک در شهر نیویورک تأسیس کرد و پایه‌های برندی را بنا نهاد که مترادف با دقت و کیفیت است. علاقه او به پیشرفت منجر به چندین رویداد تعیین کننده در صنعت ساعت‌سازی شد.

  • در سال ۱۹۱۲ بولوا Bulova اولین کارخانه اختصاصی برای تولید انبوه و استاندارد ساعت را تأسیس کرد و آن‌ها را در دسترس عموم قرار داد.
  • انقلابی در ساعت های مچی بوجود آمد. با درک محبوبیت روزافزون ساعت‌های مچی در طول جنگ جهانی اول، در سال ۱۹۱۹ اولین خط کامل ساعت‌های مچی مردانه با جواهر را معرفی کرد.
  • در سال ۱۹۶۰ اولین ساعت الکترونیک را تولید کرد. و انقلابی دیگر در صنعت ساعت سازی بوجود آمد.

امروزه، Bulova همچنان به ارائه طیف وسیعی از ساعت‌ها با تلفیقی از طراحی کلاسیک و فناوری پیشرفته ادامه می‌دهد.

استراتژی تبلیغات برند Bulova

روحیه پیشگام

برند همیشه در تبلیغات شخصیت نوآورانه و پیشرو خود را نمایش می دهد. اولین تبلیغ تلویزیونی تاریخ جهان توسط برند Bulova انجام گرفت و این حرکت نوآورانه شخصیت پیشرو بودن برند را تثبیت می کند.

دسترسی به مخاطبان هدف گسترده

کمپانی با تبلیغات گسترده سعی دارد به بازار هدف گسترده ای دست پیدا کند. به این دلیل استراتژی تبلیغاتی برند بر اساس رسانه تلویزیون است.

مقرون به صرفه

تمرکز Bulova بر تولید انبوه باعث شد تا ساعت‌های باکیفیت، قیمت مناسب‌تری پیدا کنند و برای مخاطبان بیشتری جذاب شوند. و این هدف در استراتژی تبلیغاتی بردن مشهود است.

قابل اعتماد

برند همچنان با تاکید بر دقت و کیفیت، اعتماد مصرف‌کنندگان را جلب می کند.

به طور کلی طراحی استراتژی تبلیغات برند بولوا Bulova بر اساس شخصیت برند است. اعتماد، تعهد به پیشرفت و نوآوری را نشان می دهد. برند بولوا Bulova مانند گذشته دائماً در حال شکستن مرزهای جدید نیست، اما با گذر زمان با حفظ میراث خود و تمرکز بر ارزش های تعریف شده به نوآوری و استفاده از فن آوری های نوین در ساعت های خود ادامه می دهد. طرح‌های آن‌ها با روندهای معاصر همگام است و مجموعه‌ای از سبک‌ها را از کلاسیک تا مدرن و اسپرت ارائه می‌دهد.

مطالب مفید:

شهرام موبد، مشاور، مربی و پژوهشگر بازاریابی، تبلیغات و برندینگ


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *