فستیوال بین المللی تبلیغات با نام شیرهای کن Cannes Lions هر سال در ماه JUNE در شهر جشنواره هی هنری کن در جنوب فرانسه برگزار می شود.
در فستیوال بین المللی خلاقیت شیرهای کن، اهالی صنعت تبلیغات و ارتباطات گرد هم میآیند تا بهترین آثار جهان را جشن بگیرند. در این فستیوال جهانی، بینش رهبران خلاقیت و ایده های آنان برای یک هفته به نمایش درآمد و بهترین ها انتخاب شدند. ایدههای خلاقانهترین شرکتهای تبلیغاتی و بازاریابی جهان مورد قضاوت قرار می گیرند و فرصتی برای یادگیری و شبکه سازی در سطح جهانی است.
فستیوال برای همه کسانی است که در حال پیشرفت هستند. فستیوال جهانی تبلیغات متعهد به ایجاد فرصت ها، دسترسی و پرورش نسل بعدی رهبران بازاریابی خلاق است. دانشجویان و صاحبان اندیشه در کنار هم به تبادل افکار می پردازند و صاحبان شرکت های تبلیغاتی بزرگ جهان مترصد شکار استعدادهای خلاق هستند.
جشنواره بین المللی تبلیغات و بازاریابی شیرهای کن در ژوئن ۲۰۲۴ به کار خود پایان داد. و یکبار دیگر جایگاه خود را به عنوان مهمترین رویداد برای صنعت تبلیغات و بازاریابی جهانی تثبیت کرد. جشنواره امسال مملو از ایده های پیشگامانه، بحث های عمیق و جوایز معتبر بود.
جشنواره خلاقیت
مانند سال های گذشته تمرکز بر شناسایی و تجلیل از مؤثرترین و خلاقانه ترین آثار خلاقانه بود. این جشنواره کمپین های تأمل برانگیز، استراتژی های بازاریابی پیشرفته و قدرت خلاقیت را برای شکل دادن به فرهنگ و پیشبرد پیشرفت به نمایش گذاشت. شرکت کنندگان یک هفته در کارگاه های آموزشی شرکت کرند، پای صحبت لزرگان و صاحبان برندهای قدرتمند مانند ایلان ماسک نشستند و از نمایشگاه های آثار خلاقانه تبلیغاتی شرکت های مطرح تبلیغات و بازاریاب یجهان دیدن کردند.
سخنرانان الهام بخش
امسال، چهره های برجسته و ستارگان در حال ظهور صنعت در صحنه شیرهای کن حضور داشتند. این رهبران فکری دیدگاه های خود را در مورد آینده تبلیغات، بازاریابی و ارتباطات به اشتراک گذاشتند و جرقه بحث های پر جنب و جوش زدند و الهام بخش نوآوری شدند.
یکی از سخنرانی های مهم در مورد تلفیق خلاقیت انسان و هوش مصنوعی بود که توسط دیپاک چوپرا ارائه شد. از جمله گقتگوهای قابل بحث گفتگوی ایلان ماسک بود.
اهدای جوایز
بخش برجسته جشنواره، همانطور که همیشه بوده، مراسم اهدای جوایز بود. جوایز مورد تقدیر شیرها در دسته بندی های مختلفی از جمله تجربه و فعال سازی برند، تحول خلاقانه کسب و کار و بخش جدید معرفی شده لوکس و سبک زندگی اهدا شد. برندگان توسط هیئت داوران بین المللی معتبر انتخاب شدند و اطمینان حاصل کردند که کارهای واقعاً پیشگامانه مورد شناسایی قرار گیرند.
جوایز زیربنای هر چیزی است که شیرهای کن را به آنچه هست میسازد. شیرهایی که نشان دهنده برتری خلاق در هر بخش و تخصص صنعت تبلیغات و بازاریابی از هر گوشه جهان هستند. و خلاقیت را در همه اشکال آن جشن می گیرند.
نکات کلیدی
Cannes Lions فرآیند پذیرش خود را برای تمرکز بر حوزههای پایداری، تأثیر و اثربخشی توسعه قرار داد.
در حالی که جزئیات برندگان جوایز همچنان محرمانه است، اما به این نکات کلیدی از جشنواره می توان اشاره کرد
- تمرکز بر اثربخشی: تأکید بر کارهایی بود که نه تنها توجه را به خود جلب می کرد، بلکه نتایج قابل سنجشی را برای برندها به ارمغان می آورد.
- فناوری های نوظهور: ادغام فناوری های جدید مانند هوش مصنوعی و واقعیت مجازی در کمپین های بازاریابی، موضوعی برجسته بود.
- اهمیت هدف: بسیاری از کمپین های برنده جوایز به مسائل اجتماعی و زیست محیطی پرداخته اند که نشان دهنده تأکید فزاینده بر هدف برند است.
نگاهی به آینده
جشنواره بین المللی تبلیغات و بازاریابی شیرهای کن ۲۰۲۴ به عنوان سکویی ارزشمند برای یادگیری، شبکه سازی و جشن گرفتن قدرت خلاقیت در تبلیغات و بازاریابی عمل کرد. این جشنواره با تمرکز بر نوآوری و اثربخشی، همچنان به تعیین استاندارد برای این صنعت ادامه می دهد و نگاهی اجمالی به آینده ارتباطات بازاریابی ارائه می دهد.
لینک های مفید:
شهرام موبد، مشاور وپژوهشگر بازاریابی، تبلیغات و برندینگ
دیدگاهتان را بنویسید