نمونه استراتژی تبلیغاتی

یک نمونه استراتژی تبلیغاتی

یک نمونه استراتژی تبلیغاتی برای آگاهی از نحوه تدوین آن در این پست نوشتم. این نمونه بسیا ساده است و برای معرفی یک برند کفش نوشته بودم. نمونه ای که با آن توانستم مشتری را قانع کنم. لازم به ذکر است تاکید کنم که این مثال بسیار ساده است و شما می توانید موارد دیگر هم به آن اضافه کنید.

استراتژی تبلیغاتی چیست؟

استراتژی تبلیغاتی یک نقشه راه تدوین شده است که تمام مراحلی که قرار است برای تبلیغات یک برند انجام دهید را در آن پیش بینی می کنید و طبق زمانبندی اجرا به کارفرما ارائه می دهید. در واقع سندی است برای تفاهم هر دو طرف که شما به عنوان تبلیغاتچی متعهد به انجام آن می شوید.

یک استراتژی تبلیغاتی مجموع تلاش های فراگیر یک شرکت برای ایجاد آگاهی از برند و افزایش فروش است. این اهداف می تواند شامل معرفی محصولات جدید، تعیین نرخ تبدیل فروش، به دست آوردن مشترکین رسانه های اجتماعی، دسترسی به بازار هدف و جذب مشتریان فعلی باشد.

نمونه استراتژی تبلیغاتی

جامعه هدف

جوانان بزرگسال ۱۸ تا ۲۵ سال آقایانی که علاقه مند به دوندگی هستند.

مهمترین بخش یک تبلیغات این است که بدانیم برای چه جامعه هدفی تبلیغات می کنیم. درک صحیح از نیازهای جامعه هدف در خلق پیام تبلیغاتی و انتقال آن مهم است.

پیام برند

با دویدن احساسات خود را رها کنید.

هدف از این شعار این بود که برای رها کردن احساساتی مانند افسردگی، خشم، هیجان، ترس و… دویدن را انتخاب کنید. یا به نوعی این مدل کفش به شما امکان می دهد به سبکی بدوید و دویدن آنقدر برای شما راحت است که احساسات منفی را رها می کنید و به آرامش می رسید.

اهداف بازاریابی
  • ایجاد آگاهی از برند برای کفش جدید
  • برجسته کردن کیفیت و راحتی کفش
  • ایجاد علاقه و هیجان در جامعه هدف و افزایش فروش
رسانه تبلیغاتی

استفاده از رسانه اینترنت

روش های بازاریابی
  • بازاریابی محتوا شبکه های اجتماعی اینستاگرام، تیک تاک
  • بازاریابی ویدیویی
  • بازاریابی SEO
  • بازاریابی SEM
نحوه فروش
  • طراحی فروشگاه اینترنتی
  • فروشگاه فیزیکی
بودجه ریزی

مشخص کردن بودجه برای هر بخش به طور مجزا

جدول زمانی

طراحی یک جدول زمانی دقیق با مشخص کردن زمان اجرای هر بخش.

تجزیه و تحلیل داده ها

در آخر هم متعهد می شوید که داده های دریافتی را بررسی کرده و مطابق با آن محتواهای به روز تولید می کنید. لازم است تمامی تحلیل ها با اعداد و ارقام باشد و قابل مقایسه باشند.

این فقط یک نمونه پایه برای تدوین استراتژی تبلیغاتی است. استراتژی های خاص بسته به محصول، مخاطبان هدف و بودجه متفاوت خواهد بود. اما تعریف بازار هدف، تعیین اهداف بازاریابی، انتخاب کانال های ارتباطی مناسب، بودجه، جدول زمانی و ردیابی نتایج مهمترین فاکتورهای مهم نوشتن استراتژی تبلیغاتی است.

لینک های مفید:

شهرام موبد، مشاور و مربی رشد و توسعه کسب و کار، استراتژیست تبلیغات دیجیتال


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *