کمپین تبلیغاتی برند داو DOVE به نام زیبایی طبیعی یا زیبایی واقعی Real Beauty یکی از تأثیرگذارترین و موفق ترین کمپین های تبلیغاتی جهان است. این کمپین تبلیغاتی انقلابی در صنعت زیبایی به وجود آورد و ارتباطی فراتر از انتظار با مشتریان هدف خود ایجاد کرد.
کمپین تبلیغاتی زیبایی طبیعی برند داو Dove می خواهد زیبایی را به یک تجربه مثبت برای هر زن امروزی و نسل بعدی تبدیل کند. در سال ۲۰۰۴، پس از نظرسنجی خود از ۳۰۰۰ زن در ده کشور نشان داد که تنها ۲ درصد خود را زیبا میدانند. نتیجه باعث شد تا برند Dove کمپین تبلیغاتی زیبایی واقعی را راهاندازی کند.
برند اعلام کرد به ما بپیوندید تا دیدی فراگیر از زیبایی ایجاد کنیم، نسلی با اعتماد به نفس از جوانان بسازیم و حامی والدین در این سفر باشیم، و نشان دهیم که زیبایی ذاتی است. تا پایان این پست همراه من باشید تا بیاموزیم کمپین تبلیغاتی برند داو DOVE چگونه انقلاب کرد.
هدف کمپین تبلیغاتی داو DOVE چیست؟
داو DOVE می خواهد زیبایی را به یک تجربه مثبت برای هر زن و برای نسل بعدی تبدیل کند. هدف برند ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس در بین جوانان سراسر جهان بود. از سال ۲۰۰۴ به بعد این جنبش جهانی ادامه دارد و این انقلاب برند داو DOVE را پیشرو در آموزش عزت نفس کرده است. این برند تعهد طولانی مدتی برای ایجاد اعتماد به نفس در جوانان دارد.
مأموریت کمپین تبلیغاتی داو DOVE چیست؟
آیا می دانستید که از هر ۱۰ دختر ۸ دختر آنقدر به ظاهر خود اهمیت می دهند که از فعالیت های مهم خودداری می کنند؟
از ورزش و شنا گرفته تا ملاقات با پزشک، رفتن به مدرسه یا صرفاً اظهار نظر، اضطراب در مورد ظاهر آنها می تواند دختران را از زندگی کامل باز دارد. از هر ۱۰ نفر ۷ نفر گزارش می دهند که با نخوردن غذا یا مراجعه نکردن به پزشک در حالی که احساس خوبی نسبت به ظاهر خود ندارند، سلامت خود را به خطر می اندازند.
کمپین تبلیغاتی زیبایی طبیعی برند DOVE مأموریت دارد تا سال ۲۰۳۰ یک چهارم میلیارد جوان را با پروژه عزت نفس DOVE آموزش دهد تا تصویر بدنی مثبت خود را بسازند. پروژه عزت نفس داو از دیدگاهی ایجاد شد که در آن زیبایی منبع اعتماد به نفس است نه اضطراب.
ما می خواهیم استانداردهای زیبایی را دوباره تعریف کنیم و به همه کمک کنیم زیبایی و تصویر بدن را به طور مثبت تجربه کنند. ما به نسل آینده اهمیت می دهیم. کمک به دختران در ایجاد عزت نفس مثبت از طریق پروژه عزت نفس Dove، اطمینان از حذف استانداردهای زیبایی سمی از دنیایی که وارد می شوند.
پیام اخلاقی کمپین تبلیغاتی داو DOVE چیست؟
پیام اصلی کمپین تبلیغاتی Dove این است که تفاوتهای منحصربهفرد زنان باید تجلیل شود و ظاهر فیزیکی باید از منبعی برای اضطراب به منبع اعتماد به نفس تبدیل شود. این پیام از طریق انواع رسانه های ارتباطی، از جمله تبلیغات تلویزیونی، پخش مجلات، برنامه های گفتگو و یک گفتگوی جهانی از طریق اینترنت ارائه شد.
استراتژی تبلیغاتی کمپین داو DOVE
بهره گیری از تکنیک های روانشناسی در کمپین تبلیغاتی زیبایی طبیعی توسط برند قابل تأمل است. ایجاد حس همذات پنداری از مهمترین ویژگی روانشناختی در این کمپین است. این کمپین باعث شد که زنان به گونه ای احساس کنند که هیچ یک از رقبای Dove به آن دست نیافته بودند. داو یک احساس جهانی از پذیرش و عشق به خود را پرورش داد، و این ارزش جشن گرفتن را دارد.
Dove یک برنامه بلندمدت را اتخاذ کرد و کمپین های بازاریابی بسیاری را برای ایجاد یک روایت و ایجاد نام تجاری خود در طول سال ها اجرا کرد. ایده این بود که عزت نفس زنان با ترویج زیبایی واقعی زنان و نه واقعیت تحریف شده ایجاد شده توسط رسانه ها، بهبود یابد.
یکی از بزرگترین دستاوردهای کمپین تبلیغاتی Dove این است که یک گفتگوی جهانی را برای گسترش تعریف زیبایی آغاز کرد. موضوع اصلی مورد هدف استفاده مکرر از تصاویر غیرواقعی و دست نیافتنی بود که در نتیجه محدودیت هایی در تعریف زیبایی ایجاد می کند. داو Dove با به چالش کشیدن کلیشه های زیبایی به دنبال تغییر فرهنگ تبلیغات بود. آنها زنان واقعی را انتخاب کردند که ظاهرشان خارج از هنجارهای کلیشه ای زیبایی است (مانند زنان مسن با چین و چروک، زنان دارای اضافه وزن). زنان واقعی برای مخاطبان زن خود جذاب و دوستداشتنی بودند، زیرا قابل ارتباط بودند و دیدگاهی «تازه» در رسانهها ارائه میکردند.
موفقیت کمپین تبلیغاتی DOVE
موفقیت این کمپین در تبلیغات فوقالعادهای که دریافت کرده مشهود است، بهعنوان مثال، از مدلها خواسته میشود به عنوان مهمان در بسیاری از برنامههای گفتگوی محبوب آمریکایی ظاهر شوند. همچنین Dove از رسانه های اجتماعی برای یک تفسیر اجتماعی استفاده کرد و در آن برنامه ریزی کرد که به زنان اهمیت می دهد. در حالی که انگیزه نهایی Dove برای اجرای کمپینها در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، تبلیغ محصولات خود و ترغیب زنان به خرید آنها بود، این کمپین به دلیل ماهیت خود، علاقهمندی زیادی را به همراه داشت.
اسلوگن کمپین تبلیغاتی داو DOVE
بیایید زیبایی را تغییر دهیم Let’s Change Beauty
زیبایی. یک کلمه کوچک – اینکه ما در مأموریتی هستیم که دوباره تعریف کنیم، دوباره تنظیم کنیم و دوباره زیبا کنیم. ما همیشه برای زیبایی واقعی که منحصر به فرد، متنوع و فراگیر است، ایستاده ایم. و ما جهانی می خواهیم که در آن زیبایی یک تجربه مثبت برای همه باشد.
برند معتقد است که زیبایی یک کلمه کوچکی است که معنای عمیق در پشت آن است. زیبایی گاهی برای سرخوردگی، تحریف و تبعیض استفاده می شود و مشکلات بزرگی به وجود می آورد. اگر زیبایی بخواهد برای نسل آینده شادی به همراه داشته باشد باید دوباره آنرا بسازیم. باید با دنیا سازگار باشد. ما به زیبایی اعتقاد داریم اما به تنهایی نمی توانیم آنرا تغییر دهیم.
این فلسفه پشت اسلوگن کمپین تبلیغاتی زیبایی طبیعی داو DOVE است. پس بیایید باهم زیابیی را تغییر دهیم.
مخاطبان هدف کمپین تبلیغاتی برند DOVE
مخاطبان هدف داو DOVE متشکل از زنان بسیار فعال در رسانه های دیجیتال و اجتماعی بودند. تمرکز این برند بر روی زنان 18 تا 35 ساله بود که برای محصولات زیبایی طبیعی و سالم ارزش قائل بودند.هدف این شرکت ایجاد عزت نفس مثبت و الهام بخشیدن به زنان و دختران جوان برای دستیابی به پتانسیل خود است. ارزش های اصلی برند Dove عبارتند از عشق به خود، توانمندسازی و زیبایی که از طریق کمپین هایی مانند پروژه عزت نفس و کمپین های زیبایی واقعی آشکار می شود.
آموزش های کمپین تبلیغاتی زیبایی واقعی
کمپین زیبایی واقعی برند داو DOVE یک کلاس درس واقعی برای اهالی تبلیغات است. در اینجا چند نکته آموزشی مهم که این کمپین را متمایز کرده و در سطح جهانی آنرا مشهور کرده است باهم می خوانیم.
- تعریف مجدد استانداردهای زیبایی: برند با شعار بیایید زیبایی را تغییر دهیم انقلابی را در زیبایی به وجود آورد. Dove تعریف محدود زیبایی به تصویر کشیده شده در رسانه ها را به چالش می کشد. در کمپین های آنها زنان واقعی در سنین، اندازه ها و قومیت های مختلف حضور دارند که تنوع و فراگیری را جشن می گیرند.
- تمرکز بر اعتماد: پیام داو فراتر از ظاهر فیزیکی است. آنها عزت نفس و اعتماد به نفس بدن را تقویت می کنند و زنان را تشویق می کنند تا ویژگی های منحصر به فرد خود را در آغوش بگیرند.
- افراد واقعی، نتایج واقعی: Dove انقلابی در صنعت تبلیغات به وجود آورد. به جای مدلها از زنان واقعی استفاده میکند و از تغییرات دیجیتالی در عکسهای خود اجتناب میکند. این اصالت با بینندگان طنین انداز می شود و اعتماد ایجاد می کند.
- اقدام فراتر از تبلیغات: Dove از پیام خود با ابتکاراتی مانند پروژه عزت نفس پشتیبانی می کند، که به دختران درباره تصویر مثبت بدن آموزش می دهد. این تعهد تأثیر اجتماعی هویت برند آنها را تقویت می کند.
برند داو متعلق به کیست؟
Dove یک برند آمریکایی مراقبت شخصی متعلق به کمپانی Unilever است. این شرکت اکنون به دلیل کمپین های بازاریابی موفقی که به زنان در سنین، اندازه ها و قومیت های مختلف اختصاص داده شده است، به نامی شناخته شده تبدیل شده است. محصولات Dove برای کمک به افراد برای یافتن زیبایی درونی خود به بازار عرضه می شوند.
لینک های مفید:
شهرام موبد، پژوهشگر و مشاور رشد و توسعه کسب و کار (بازاریابی، تبلیغات و برندینگ)
دیدگاهتان را بنویسید