کمپین تبلیغاتی برند آگاهی یا آگاهی از برند Brand Awareness تماماً در مورد رساندن نام و پیام برند شما به منظور ایجاد شناخت در بازار هدف است.
آگاهی از برند Brand Awareness یک اصطلاح بازاریابی در مورد آشنایی و آگاهی مصرف کنندگان یک برند با نام آن برند است. برند آگاهی به معنی شناخت مشتری و درک او از برند است. هر چه میزان آگاهی در میان بازار هدف بیشتر باشد، آن برند قدرتمندتر است و مورد توجه بیشتری قرار می گیرد.
یکی از راه های افزایش آگاهی از برند طراحی کمپین های تبلیغاتی با این هدف است. با ایجاد این گونه کمپین ها می توان با سطح گسترده ای از مخاطبین ارتباط برقرار کرد.
اهمیت کمپین تبلیغاتی آگاهی از برند
مصرف کنندگان هنگامی که با انتخاب مواجه می شوند ترجیح می دهند محصولاتی را خرید کنند که با نام آن آشنا هستند. حالا این آشنایی از طریق تبلیغات بوده است یا از دوست و همکار. پس محصولات و خدمات با آگاهی از برند بالا احتمالاً فروش بیشتری را به همراه خواهند داشت.
ذراحی این گونه کمپینهای تبلیغاتی اولین قدم برای معرفی است. ارزش پیشنهادی محصول یا خدمت شما را به صورت واضح و قانع کننده در سطح وسیع به بازار هدف معرفی می کند. اجرای این مدل کمپین های تبلیغاتی مخاطب هدف را ترغیب می کند تا در مورد برند جستجو کند. و در نهایت سفر مشتری از اینجا آغاز می شود.
یکی از برندهای مطرح جهانی که بخش اعظمی از تبلیغاتش را سالانه با هدف آگاهی از برند انجام می دهد برند کوکا کولا است. این برند با توجه به اینکه رهبر بازار نوشیدنی هاست ولی همیشه در سراسر جهان کمپین های تبلیغاتی را با این هدف انجام می دهد تا از ذهن مشتریان خود پاک نشود.
اهداف کمپین تبلیغاتی آگاهی از برند
- افزایش شناخت برند: مطمئن شوید که مردم با نام برند، لوگو و نوع محصولات یا خدمات شما آشنا هستند.
- ایجاد تداعی مثبت: تصویر برند قوی ایجاد کنید که احساسات و عواطف مثبت را برانگیزد.
- ایجاد علاقه: برانگیختن کنجکاوی در مورد برند و آنچه که آن را نشان می دهد.
استراتژی کمپین تبلیغاتی آگاهی از برند
- دستیابی به مخاطبان گسترده: از کانال هایی استفاده کنید که به شما امکان می دهد به تعداد زیادی از مشتریان بالقوه در جمعیت هدف خود دسترسی پیدا کنید.
- روی خاطرهانگیز بودن تمرکز کنید: پیامهای برند خلاقانه و جذابی بسازید که در ذهن مردم بماند.
- ارتباط عاطفی: احساسات مثبت را از طریق طنز، داستان سرایی یا تصاویری که با مخاطبان شما طنین انداز می شود، بوجود بیاورید.
کانال های ارتباطی کمپین تبلیغاتی آگاهی از برند
- رسانههای سنتی: تلویزیون، رادیو و رسانههای چاپی همچنان میتوانند برای دستیابی به مخاطبان گسترده، بسته به جمعیت هدف شما، مؤثر باشند.
- بازاریابی شبکه های اجتماعی: از استراتژیهای شبکه های اجتماعی ارگانیک و پولی برای دستیابی به مخاطبان هدف خود در پلتفرمهایی استفاده کنید که مشتریان به آنها مراجعه میکنند. برای تقویت پیام خود با اینفلوئنسرها شریک شوید.
- بازاریابی محتوا: محتوای ارزشمند و آموزنده (پست های وبلاگ، اینفوگرافیک ها، ویدئوها) ایجاد کنید که تخصص برند شما را به نمایش بگذارد و مشتریان بالقوه را جذب کند.
- تبلیغات خارج از خانه: بیلبوردها، تبلیغات اتوبوس و تبلیغات حمل و نقلی می توانند شناخت را در مناطق پرتردد ایجاد کنند.
اندازه گیری موفقیت کمپین تبلیغاتی آگاهی از برند
- معیارهای اندازه گیری: ترافیک وبسایت، تعامل در رسانههای اجتماعی، نامهای تجاری و برداشتها را ردیابی کنید تا میزان دسترسی کمپین خود را بسنجید.
- تجزیه و تحلیل احساسات: مکالمات آنلاین را زیر نظر بگیرید تا بفهمید مردم چگونه برند شما را درک می کنند.
از کمپین های تبلیغاتی خلاقانه استفاده کنید تا نام تجاری خود را به یاد ماندنی کنید، با مشتریان در سطح شخصی تعامل داشته باشید و به طور مداوم ارزش های برند خود را در تمام تعاملات منعکس کنید. در استفاده از رنگ ها استراتژیک باشید، کلمات خود را با دقت انتخاب کنید و سعی کنید حس تعلق را تقویت کنید، زیرا این امر می تواند به طور قابل توجهی جذابیت برند شما و وفاداری مشتری را بهبود بخشد.
با اجرای یک کمپین تبلیغاتی آگاهی که به خوبی برنامه ریزی شده باشد، می توانید شناخت برند را افزایش دهید، تداعی های مثبت ایجاد کنید و راه را برای فروش آینده و وفاداری مشتری هموار کنید.
لینک های مفید:
شهرام موبد، مشاور و پژوهشگر تبلیغات، بازاریابی، برندینگ
دیدگاهتان را بنویسید