اسرار موفقیت برند Ray-Ban چیست؟ در این پست ترفندهای بازاریابی و تبلیغات برند را بررسی می کنیم و در نهایت با اسرار برندسازی Ray-Ban آشنا می شویم. با من شهرام موبد همراه باشید تا یاد بگیریم بنیانگذاران برند Ray-Ban چگونه از فرصت در زمان خود استفاده کردند و با پرداختن به نقاط درد بخشی از جامعه به قدرت رسیدند.
نام Ray-Ban ری بن فورآ تصویری جاودانه از عینک های کلاسیک را در ذهن تداعی می کند. این برند مترادف است با زیبایی، تجمل و کیفیت که نسل به نسل با نیازهای مشتری هدف تغییر کرده است و به عنوان برند پیشرو در دنیای مد جایگاه خود را ثبت کرده است. اما دقیقأ چه تفکری این برند را به چنین جایگاهی سوق می دهد مفهوم اصلی این پست است.
میراث ماندگار
برند محبوب و لوکس ری بن Ray-Ban از سال ۱۹۳۶ تا به امروز فقط به سلامتی چشم اهمیت داده است. از همان ابتدا برای اینکه چشمان خلبانان نیروی هوایی آمریکا در برابر اشعه های نور خورشید در امان باشند عینک های آفتابی Ray-Ban را طراحی کردند. در آن زمان خلبانان جنگنده در آسمان به عینکی نیاز داشتند تا از ورود نور مستقیم آفتاب به چشمانشان جلوگیری کند و در حین حال در شفافیت دید آنها تأثیری نداشته باشد. و این ماجرای تولد برند Ray-Ban بود. ابزاری برای جلوگیری از تابش نور اشعه خورشید به چشمان خلبان در آسمان برای تمرکز در پرواز بهتر. خالقان برند در آن زمان با هدف برطرف کردن نیاز خلبانان نیروی هوایی آمریکا بودند و نمی دانستند که روزی شاهکار آنان فراتر از آسمان خواهد رفت و به یک میراث ماندگار تبدیل می شود. میراثی جهانی در دنیای مد و سبک زندگی لوکس.
هویت برند Ray-Ban
به یقین برندی که ۹۰ سال عمر دارد لحظه به لحظه همسفر خوبی برای مشتریانش بوده است. ری بن در ساخت میراث خود فقط محصول خلق نکرده است بلکه فراتر از محصول اندیشیده است. برند از طریق خلق روایت و داستان های تأثیر گذار با مشتریان هدف در تعامل است. روایت هایی قانع کننده که با احساسات نسل های مختلف تداعی می شود. اصالت، انحصار، کیفیت، سلامتی و نوآوری روایت هایی است که هویت برند را پرورش داده است. این برند با کشف آرزوها و رویاهای مشتریان خود محصولاتی تولید می کند که با خواست های آنان مطابقت دارد. این یکی از ترفندهایی است که محصولات برند Ray-Ban را به نمادی از سبک زندگی لاکچری ارتقا می دهد. ارزش های اصلی ری بن Ray-Ban ریشه در نوآوری، کیفیت و تعهد به محافظت از چشم دارد. این ارزش ها موفقیت مستمر برند را تضمین میکند.
حفظ اصالت در حین نوآوری
برند Ray-Ban همواره با نیاز جامعه در حال تغییر است. با حفظ اصالت خود منعطف است و پذیرای تکنولوژی های نوظهور است. پیوسته با روندها و فن آوری های جدید منطبق می شود و نیازهای جدید را برطرف می کند. ریبن میتوانست به راحتی روی موفقیت Aviator تکیه کند. اما این کار را نکردند. این برند ماهیت زودگذر مد و نیاز به تکامل را درک کرد. عرضه Wayfarer در دهه ۱۹۵۰ نقطه عطف دیگری بود و جایگاه ری بن را به عنوان یک برند همه کاره و نوآور تثبیت کرد.
برند ری بن Ray-Ban با تکیه بر اصالت خود کیفیت و سلامت چشم، و استفاده از فناوری های نوآورانه به طور مداوم مرزهای عینک آفتابی را جابجا کرده است. با این استراتژی Ray-Ban همچنان پیشرو در صنعت عینک به خصوص آفتابی است. این برند میداند که در عصر دیجیتال، نوآوری کلید است و بنابراین به حوزههایی وارد شده است که فناوری کاربرد و سبک عینکهایشان را افزایش میدهد. معرفی عینک های هوشمند، همکاری با غول های فناوری مانند فیس بوک، بر دیدگاه ری بن برای آینده تأکید می کند – ترکیبی از سبک، سنت و فناوری.
طراحی نمادین جاودانه
یکی از مهمترین استراتژی های برند Ray-Ban طراحی و تولید عینک هایی است که به یک سبک در دنیای مد تبدیل شده است و محدود به زمان خاصی نیست. طرح های نمادینی مثل Aviator, Wayfarer, Clubmaster که جاودانه هستند. این طرح ها حتی برای کسانی که نام آنها را نمی دانند نمادی از ری بن Ray-Ban است. عینک هایی که سالیان سال است بر روی چشمان هنرپیشه های هالیوودی، ورزشکاران و افراد مشهور و عادی قرار دارد.
استراتژی تبلیغاتی برند Ray-Ban
داستان سرایی
استراتژی داستان سرایی برای ثبت جایگاه برند در ذهن مشتریان، از ترفندهای برند Ray-ban است. مدل Aviator یا دیگر مدل های جاودانه به خاطر روایت داستان های جسورانه و ماجراجویی که روایت شد جاودانه شدند. با روایت داستان هایی از شهامت و شجاعت خلبانان زمان جنگ با احساسات ارتباط برقرار کردند و توانستند هویت برند را شکل دهند. داستانی بسازید فراتر از محصول، داستانی که آرزو و رویای مشتریان شما باشد.
برقراری تعامل عاطفی و عمیق
برانگیختن حس نوستالژی یکی از ترفندهای تبلیغاتی برند است. با ظهور شبکه های اجتماعی و دنیای دیجیتال استراتژی تبلیغاتی برند نیز تغییر کرد. با شناخت نیاز مشتریان خود از طریق رسانه های اجتماعی با انان ارتباط عاطفی عمیقی برقرار کرد. طرح های قدیمی برند یادآور خاطرات ماجراجویی های جوانی، تعطیلات خانوادگی و لحظات ارزشمند بود. برند از این فرصت ها استفاده می کند و با کمک از نوستالژی و با احیای طرحهای کلاسیک به جذب مشتریان جوان ادامه می دهد.
تأئید افراد مشهور
نقش مشارکتها و همکاریهای استراتژیک با طراحان و افراد مشهور به ویژه بازیگران هالیوود در جذب مشتریان جوان در سراسر جهان قابل اغراق نیست. این مشارکت ها به ایجاد حس آرزو و مطلوبیت در بین مخاطبان هدف کمک می کند.این استراتژی علاوه بر اینکه انتظارات مشتری را برای منحصر به فرد بودن برآورده می کند، بلکه باعث افزایش تعامل و وفاداری مشتری نیز می شود.
یکی دیگر از ترفندهای تبلیغاتی و بازاریابی برند استراتژی تبلیغات پنهان است. برند میلیون ها دلار هزینه می کند تا در فیلم های مطره هالیوود، برنامه های تلویزیونی و موزیک ویدیوهای پربازدید حضور داشته باشد. این حضور حس لاکچری و منحصر به فرد بودن را به مشتریان هدف می دهد. این برند به نمادی فرهنگی تبدیل شده است که نمایانگر سبک، فردیت و ماجراجویی است.
حمایت از رویدادهای جهانی
برند ری بن Ray-Ban با سازمان های ورزشی و ورزشکاران پیشرو به عنوان تامین کننده رسمی شریک می شود. با حضور در رویدادهای رقابتی مهمی مانند المپیک، جام جهانی فیفا و سری مسابقات فرمول یک تعهد خود را به برتری عملکرد نشان می دهد. همچنین از جشنوارههای فیلم، نمایشگاههای هنری و تورهای کنسرت زنده با ارائه پشتیبانی تبلیغاتی و ارائه تخفیفهای ویژه یا عرضه محصولات انحصاری به شرکتکنندگان در رویداد پشتیبانی میکند.
تبلیغات دهان به دهان
یکی از استراتژی های تبلیغاتی برند ری بن Ray-Ban تبلیغات دهان به دهان است. برند با تمرکز روی تجربه خرید خوب مشتریان راضی را ترغیب به انتشار تجربیات خود می کند.با این استراتژی هر مشتری سفیر برند می شود.
به طور خلاصه، استراتژیهای تبلیغاتی برند Ray-Ban حول میراث غنی، طرحهای نمادین، تأیید افراد مشهور، بازاریابی دیجیتال و تعامل با مشتری میچرخند. ری بن با وفادار ماندن به هویت برند خود و انطباق مداوم با روندهای بازار، با موفقیت جایگاه خود را به عنوان یک برند عینک پیشرو با جذابیت جهانی حفظ کرده است.
- مطالعه تبلیغات برند چی توز
- مطالعه تبلیغات برند رولکس
- مطالعه تبلیغات برند کوکاکولا
- مطالعه تبلیغات برند لگو
- مطالعه تبلیغات برند قطر ایرویز
- مطالعه تبلیغات برند باربی
شهرام موبد، پژوهشگر و مشاور تبلیغات ۳۶۰، استراتژیست تبلیغات دیجیتال
دیدگاهتان را بنویسید